Måndag med hål

Ja ni, det stora problemet har i dag varit hål i pappersskynkena som våra instrumentgaller packas i. I och med att det är hål, kan gallret inte räknas som sterilt. Alltså måste man beställa in ett nytt galler, vilket tar både tid, energi och förstås kostar en del. Och har man 6 uppdukningar på en förmiddag, har man ett pressat tidsschema. Helst ska man ju hinna fikaavbyta folk och ta en kopp och kisspaus själv också. Men jag klagar inte, jag gillar att ha fullt upp! Kanske värre för min stackars undersköterska "Duracell" som fick springa, ringa och vara allmänt serviceminded idag...det gäller ju att hålla reda på vilken sida som ska opereras också. Vet inte hur många ggr jag frågat om vilken sida vi dukar till nu... ;-)


För övrigt har helgen gått i sjukstugans tecken, båda barnen är hängiga och sonen mest, han sitter/ligger i soffan som en grönsak och kan knappt prata stackarn. En rejäl förkylning som nu även satt sig på stämbanden som det verkar. Han blir troligen hemma resten av veckan. Lilla hjärtat däremot, räknar vi med ska gå till skolan igen imorgon. Själv kommer jag att jobba hela veckan och avsluta med fredag natt. Ska försöka lägga in lite träning också förstås, är lite kluven om jag ska träna idag eller om jag ska ta det imorgon? Näe, det får bli en tur till gymmet för rygg-bicce träning nu innan maten tror jag, så man kan vara någorlunda social med päronen imorgon kväll. Har varit hyfsat duktig i helgen, gått två härliga raska prommisar med väninna i solskenet fredag och lördag, plus kört två omgångar Jillian och bröst-axlar-triceps på gymmet i fredags. Kanske inte gör nåt om jag vilar mig iform imorgon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0