Semesterbloggen öppnar igen

Efter några månaders frånvaro så har jag beslutat mig för att göra åtminstone en tillfällig öppning av bloggen, vi kallar den "semesterbloggen" ;). Dels för att jag har ett och annat att avhandla, dels för att ha ett tidsfördriv när vädret är lika med svensk sommar (=regn & blåst) och så har jag ju ett & annat foto att bjuda på från ajfånen. Hänger ni med? Klart ni gör...jag återkommer senare under dagen när jag listat ut varför datorn inte vill ladda upp bilderna jag sparat ner...morr!

Denna dag tar vi det för övrigt riktigt soft. Sonen är hos kompis och dottern ligger i tv-soffan och är tyvärr sjuk, har feber i värmen stackarn. Jag har ordinerat isglass och flytande föda tills vidare. Är några av barnens kompisar som är sjuka så det är väl därifrån hon har fått bacillerna. Hur som helst inte alls kul att vara sjuk i värmen, hon har ju inte direkt nåt överskott att ta av heller. Vi kör en tv- och allmän slappardag så får vi se åt vilket håll det går. Hade först tänkt vara hurtig och påbörja sommarens fönsterputsning, men vi får se om andan faller på lite senare idag. Det är faktiskt sol ute för tilfället och den får man ju ta vara på, eller hur? Ska sätta mig ute med lite planeringsgrejer och rita in dem på schemat, så kombinerar man ju åtminstone lite nytta med nöje. Sparar träningen till i em/kväll då det blev en sen vända på gymet igår kväll. Här kan jag förresten ta och slänga ut veckans diskussionsfråga: hur kommer det sig att man måste vara morsa även på gymmet nästinstill varenda gång jag kommer dit?! Det ligger vikter, bollar, yogamattor och ibland även kvarglömda vattenflaskor/träningsdagböcker och annat skit slängda till höger och vänster, Tillbringar 5-10 min av min dyrbara gymtid varje gång med att plocka ihop efter andra som inte behagat plocka reda på saker efter sig. Helt enkelt för att jag måste. Kan ju inte träna med en alldeles för tung stång/när det ligger saker i vägen heller! För mig är denna träningstid värdefull då just tid är något som för övrigt är en bristvara i mitt liv som treskiftsarbetande 2-barnsmor. Dessutom betalar jag för dessa minuter! Kanske borde sända dessa rader till gympersonalen istället? Även om det inte är deras fel att folk beter sig som de gör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0