85 pannor

...på stången! Är faktiskt riktigt, riktigt nöjd med lördagens ryggpass @ Åby Gym. För en gångs skull kände jag för att maxa. Brukar inte alls tänka så annars, jag "törs" liksom inte ta i när det gäller lite mer tekniska övningar som något väsentligt (typ ryggen!) kan gå sönder i. Men förmodligen gjorde veckans frånvaro av träning (blev bara 3 pass denna vecka pga kvällsjobb och familjens aktiviteter) att jag var riktigt laddad. Började med att värma upp och sedan på med 60 kilo och tyckte att fan vad tungt det kändes idag! Men jag höjde till 70 och tänkte inte vika ner mig på en lägre vikt än förra gången. Sen på med 75, 80 och slutligen 85 där jag förvisso bara gjorde en repetition (2 på 80) men jävlar vad gött det kändes! Så mitt nya träningsmål blir: tresiffrigt till sommaren! Kanske innebär detta lite fokus på ryggträning framöver, vi får se vad jag pallar med.



Lördagskvällens aktiviteter var också rackarns trevliga. God mat på Enoteket - jag åt fiskgryta, hade en egen liten vinprovning då man laddade ett kort och sen fick gå och testa sig fram. Vidare gick vi till Wasa där det blev lite dans, öl och en massa snack och trevligt sälle. Kom hem bortåt tresnåret, stöp i säng och vaknade 07.20 och kunde inte somna om! Så sen dess har jag varit uppe, även om det mesta har gått i slow motion idag ;-). Har hunnit med att vara ute en timme vid skridskobanan med dottern ialafall, busat hunden trött och skjutsat runt på sonen till diverse aktiviteter och kompisar. Kändes helt okej att lägga sig och slappa framför en film efter middagen. Det råkade visst slinka ner lite chips och dipp också...får bli skärpning på kostfronten imorgon, förra veckan var inte bra alls pga dålig planering kanske? Får se hur jag lyckas med tanke på att jag är ledig så mycket och barnen är hemma och har sportlov. Vi har ett gäng inne- och uteaktiviteter att sysselsätta oss med iallafall, alltifrån pulka i Sörsjön till Finspångs badhus, bullbak och låna böcker på bibban. Sen blir det väl ungdomsgård här några gånger också. Bara att ställa sig i köket och tvättstugan mao...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0