Tisdag

Jajamänsan och jag lever fortfarande (med tanke på hur måndagen var). Idag hade det dock lugnat ner sig lite på jobbet, akutoperationerna som hade hopat sig över helgen avverkades i rask takt och med en extraöppnad sal på måndagen så vi kunde som sagt jobba i en mer normal takt idag. Dessutom blev en patient struken på vår sal och vi fick en "bonus", en lite enklare och betydligt kortare op tidsmässigt. Eftersom vädret visade sig från sin bästa sida, passade jag på att ta en tur i Vrinneviskogens milspår. Det var dock tunga ovilliga ben idag, tog totalt slut efter 6 km och var tvungen att gå några minuter innan jag kunde fortsätta. Nåja, det var vackert i skogen och luften var klar, man måste ju passa på att njuta lite också medan det varar!

Nu ser jag framemot en lugn, härlig kväll med mys i soffan med mina små. Den bättre hälften jobbar natt hela veckan så vi har skiftbyte här hemma när jag kommer hem från jobbet, hinner i bästa fall äta middag tillsammans och sen är det dax för honom att åka iväg. Som sagts tidigare, vi nöter ju inte på varann i onödan iallafall...

Kanske ska mysa till det med tända ljus och en kopp te i min ensamhet ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0