Frustration!

Otillräcklighet. Resurser som inte finns. Gamlingar som ligger med bruten höft alldeles för länge. Avdelningar som ringer och frågar om och när patienter får komma till op eller om de får äta/dricka. Ett ständigt jagande efter extralag vilket sällan lyckas eftersom folk inte vill komma in till usel ersättning på ledig tid. Plus att det är svårt nog att få schemat att gå ihop iallafall, är man ledig så är man ledig, liksom. Jag vet att vi inte är unika alls med detta scenario inom sjukvården men det känns bara så B. Totalt maktlös och ibland till och med värdelös, känner man sig. Det var min söndag, det. Hur har eran helg varit?

I övrigt var den lediga lördagen riktigt lugn och skön till en början. Jag fick barnen att hjälpa till med städning av nedervåningen, plus att de följde med till Maxi och handlade fika plus att jag fick prova skor i någorlunda lugn och ro. Sen hade vi trevligt fikabesök av vänner som firade av sonen och tittade på dotterns växasäng, som nu är såld. Vi ska göra om lite i hennes rum och få lite mer ordning och struktur på leksaker och kläder, vilket innebär ommöblering med ny säng, skrivbord och stol som ska inhandlas på IKEA nästa helg. Jag hann dessutom med att tvätta inte mindre än fyra maskiner tvätt innan kvällen var till ända. Plus en timmes "tortyr" med Jackie Warner som körde slut på mig totalt. Vi avslutade med en köpepizza och sen hade jag så ont i kroppen att jag stöp i säng. Misstänker förkylning på g, eftersom det verkar hålla i sig och inte är som vanlig träningsvärk. Nåja, den som lever får se. Kanske får bli en lugn kväll med endast en vovvepromenad på agendan. Börjar tidigt imorgon och har uppduknings/serviceturen på ortopeden. Bäst att få en god natts sömn innan dess.

Nu skulle man ha radiokuratorn Farbror Barbro här...
Kraaam på dä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0