Cafe culture

Igår var en trevlig dag, och kvällen var om möjligt ännu trevligare! Började med en härligt sen lördagsfrukost med gröt och ägg. Sen en sväng in till Ingelsta för shopping av vinterskor till ungarna. Dessutom lite mathandling och fika med räkmacka och kaffe på Lindahls. Den där räkmackan fungerade som värsta raketbränslet tydligen, eller så var det möjligen pga det fina vädret plus att jag har fått en hel del hjälp med barnpassning och pyssel i kök och tvättstuga av mina kära päron. Var ute på en 5 km löprunda och så körde jag en timme på gymmet (bröst, axlar triccar) efter det! Sen var mamman slut som artist och styrde stegen hemåt igen. Och ja, jag kan meddela att träningsvärken känns idag. Efter en god middag med ryggbiff, potatisgratäng och smör/vitlöksstekta haricots verts, mådde jag som en kung. På kvällen tog jag en prommis upp till min arbetskamrat som ville bjuda på ett glas rött. Det blev några fler glas än så och mycket trevligt snack och helt fantastiskt goda oliver blandannat! Skönt att bara sitta hemma och snacka och inte ha några måsten, jag hade ju dessutom förmånen att ha barnvakt så jag kände inget dåligt samvete eller press att vara hemma en viss tid. Avkoppling helt enkelt.


Vad bjuder söndagen på då? Jo, en del planering, bl a kalas för lilla damen, funderar på att åka till Busfabriken (eller ringa), eftersom hon absolut vill ha sitt kalas där. Träningsmässigt funderar jag idag på ett corepass med Jackie Warner, pga träningsvärk i stora delar av övriga kroppen. Det blir framåt kvällen, vill passa på att njuta av det härliga vädret först förstås. Nu: en stunds softande framför tv:n och njuta av ledig dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0