Kämpar vidare...

Usch vilken jobbig start på dagen. Gick & la mig sent igår, men vaknade ändå 07.15 - irriterande när båda barnen sover som stockar! Att liksom inte kunna utnyttja sovmorgonen när man faktiskt kan göra det. Nåväl. Frukosten gick väl hyfsat och barnen åt (efter lite tjat). Sen brakade det loss. Sonen krossade ett glas med lite cola kvar i nere i tv-rummet. Givetvis på den nytvättade mattan. Efter städning så tjatade jag in dem i duschen, och som vanligt är det ett mindre krig för att få den lilla att duscha. Urk. Sen var det meningen att lilla och jag skulle gå ut med hunden och sonen skulle göra sina läxor. Men han körde fast big time och operation övertalning fick sjösättas. Efter både hot, köpslående, gråt och tandagnisslan gjorde han ändå engelskaläxan. Matten ligger dock fortfarande kvar på köksbordet. Vi kör lite kompislek och köpa glass från glassbilen så kanske han kan ta tag i det sedan. Då får jag förhoppningsvis hjälp av barnafadern också som är på väg hem. Ja just ja, som en liten krydda på moset så tjurade lilla ihop precis lagom till att jag skulle sätta mig med sonen och hjälpa honom med läxan. Anledning? Jag nekade henne att: 1. Spela och 2. Ringa samma kompis som hon lekte med hela dagen igår. Orkar bara inte ha fritidsgård här idag med, var ju helt slut igår kväll. Tog mig dock samman och tränade 40 min med Jillian igår kväll. Det blev en gammal goding, 30 day shred. Känns i kroppen idag, precis som det ska vara!

Eftersom ungarna var så jävliga, på ren svenska, gick jag ut och satte mig i solstolen nu på eftermiddagen för att inte få ett mindre sammanbrott. Ringde bror och mor för en stunds tjötande och det fick mig på bra humör åtminstone en liten stund. Har också hällt i mig en kaffe och käkat en sliskmuffins som jag bakade igår, så nu är koffein/sockerdepåer påfyllda. Barnen leker faktiskt snällt med varandra så jag tänkte passa på och njuta så långt det varar och jobba på brännan lite till. Sparar dagens träning till ikväll tror jag.

Dagens dilemma: Sweden Rock eller inte den 9/6???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0