Busy week

Ja herrejävlar vad dagarna går...inte haft tid med något alls, egentligen. Så därför får bloggen lida. Nåväl, nu är jag här men skulle egentlig Vad har då veckan bestått av? Jo, i måndags ledigt, sweet. Passade på att springa milen i varmt väder...puh! I tisdags rivstartade jag med två knäproteser och så en knäartro som kunde bli rekonstruktion av lcl - men det blev det inte. Onsdagen tillbringades på kirurgen och bröstsal, något jag inte haft på länge så det gjorde inget att uppdatera mig lite. Torsdagen bjöd på ett riktigt "springpass" då jag gick en kvällstur och det var ont om folk överallt tydligen. Snacka om att vi gjorde skäl för lönen (och mer därtill)! Igår får väl räknas som veckans lugnaste dag, då hade vi utbildningsdag om SBAR och A-HLR. Jätteviktigt att repetera då vi inte har så många hjärtstopp på op, plus genomgången av det nya konceptet SBAR som står för: Situation, Bakgrund, Aktuellt tillstånd och Rekommendation. SBAR har utvecklats av den amerikanska marinen där arbetet med kritiska moment ofta sker under tidspress (på en ubåt vill ingen höra dig svamla!). Bakgrunden till detta är en uppkommen situation som visar på hur missförstånd i kommunikation mellan vårdgivare kan äventyra patientsäkerheten. Det innebär att vi ska kommunicera kort och koncist och göra en avslutning med bekräftelse på att vi uppfattat informationen på rätt sätt. Kan användas både i akuta och ej akuta situationer, exempelvis vid avlösningar/avlämningar. Verkligen intressant och något att tänka på.


Igår kväll var vi och firade barnens kusin som fyllde 5 år. Kul att se att de kan leka så bra trots att de inte träffas så ofta. Blev också lite löst prat om våra kommande födelsedagar, vi får väl se hur vi gör med dem. Känns som om ingen av oss riktigt har tid att styra upp något sådant.

Veckans träning:
Mån - löpning milspåret
Tis - vila
Ons - Caroline Nilsson x 2
Tors - vila
Fre - 20 min lunchpromenad + Jillian 30 min
Lör - promenad och styrka överkropp alt. löpning
Sön - promenad och styrka överkropp alt. löpning

Veckans synd: naturgodis framför Grey´s anatomy i onsdags kväll. Mums va gott det va!!! Men annars har kosten skötts ganska bra måste jag ändå säga.

Nu ringde jobbet och ville att jag skulle jobba extra...det blir sällan som man tänkt sig =/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0