Kan inte sova!

Irriterande. Kan bara inte sova mer fastän jag får! Tur att det är sommartid som gäller nu, så att jag gick upp kl 07 istället för 06. Men å andra sidan så la vi oss vid kl 21 igår kväll och jag somnade nog mer eller mindre på direkten = jag har nog sovit dom timmar jag behöver. Jaja. Kaffet är på gång och en tvättmaskin startad. Här hemma finns alltid saker att göra. Idag måste jag bara röja i tvättstugan! Tvätten blir iofs tvättad, men inte vikt och inlagd i lådor och garderober...vilket innebär att jag har ett berg av nytvättat inne i tvättstugan och pannrummet. Måste. Senare.

Sonen sover hos kompis och dottern har nog inga planer på att stiga upp ännu, så jag sitter här med gott samvete och väntar på att bli frukostsugen. Kan ju berätta om gårdagen. Den var jävligt stressig helt enkelt. På morgonen utfodrade jag och klädde på barn, gasade iväg och hämtade mormor kl 08, fortsatte till jobbet, hade ett kejsarsnitt, lagade höftfraktur, letade plattor och skruvar till förbannelse nere på sterilen och packade en hel del saker. Sen gasade jag vidare till Lekhuset och köpte present till lilla A. Vidare hem och gräddade våfflor och försökte väcka barn, få barn att äta i nyvaket tillstång, fräschade till kladdiga barn. Satte oss i bilen igen och skjutsade mormor till Konsum och sedan hem, vände och åkte iväg till A:s kalas, fick kaffe och ymnesten att faktiskt få sitta ner en stund och prata innan jag kände pressen att åka hem och packa ihop grejor till sonens nattbesök. Sen ett sista ryck och skjutsa sonen till kompis mitt ute i skogen, fick tvärnita för ett rådjur dessutom. Sen hem, käka pizza som maken fick lov att fixa för då pallade jag inte mer. Sen var det tandborstning och stupa i säng tillsammans med dottern. Och sen har jag nog sovit som en sten...

Träningen får jag ta tag i idag när sonen kommit hem. Kan inte lämna dottern ensam och vill ha en lugn förmiddag utan en massa måsten. Vi ska visst gratta en 30-åring ikväll också så det enda måstet för dagen är nog att fixa en blomsterkvast. Och lite käk. Kyckling i någon form blir det idag. Nu:

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja du förstår att du inte orkade fixa käk efter den dagen. Ibland kan man ju vara lite för mycket upp i varv så att kroppen inte fixar en sovmorgon. Tack för din kommentar och stöd, har sagt det förr; små barn små problem stora barn stora problem..Ha en skön söndag. /Kram A

2011-03-27 @ 10:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0