Egna initiativ!

Jag hör ett välbekant ljud på övervåningen...dock brukar ljudet inte höras så ofta och speciellt inte utan föregående tjat och gnat. Vilket ljud är det jag syftar på..?

En sån här vill dottern ha!
Idag är en sån dag då hon hade tagit ett eget initiativ. Det enda jag hade sagt var "städa era rum snälla". Och hon for runt som en lite skottspole och plockade ihop och slängde saker. Sen körde hon igång dammsugaren! =)
Sonen var lite mer motsträvig men plockade iallafall undan på golvet så jag kunde dammsuga. Nu är han hos kompis och vi ska åka iväg och vara lite taxi till gammelmormor. Det är underbart väder ute så en glass i solskenet ska vi nog kosta på oss idag.

Annars då? Jo tack, sprang milen i Vrinneviskogen igår med min nya leksak pulsklockan. Det var grymt jobbigt och tiden landade runt en timme som vanligt. Fick sakta ner och gå ett par gånger efter de värsta backarna. Nåja. Det är ju svårt att förbättra sig på milen då man samtidigt kör en massa HIIT-träning. Jag vill gärna gå ut alldeles för hårt på de första 5 kilometrarna och orkar då inte riktigt fullfölja utan måste kämpa som ett svin på slutet. Nåja. Jag tog mig igenom det iallafall. Idag blir det fokus överkropp fast lite senare på eftermiddagen då det inte är så varmt. Vad ska ni göra idag på veckans bästa dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0