Lövely helg!

Har jag sagt det förr kanske..? Det här med fredagar alltså?  Tycker så mycket om dem...speciellt den där lilla stunden när man precis blivit avlöst på jobbet och inser att man kan göra vad man vill, för nu är det LEDIGT!!! Eller, med vissa restriktioner för egen del. Jag har ju två barn som vill bli upphämtade på dagis/frita, så allt för stora utsvävningar går ju inte ;-). Men ändå liksom. Har nu käkat lite mellis med ungarna och funderar på om jag ska luta mig tillbaka i några minuter medan PS3 agerar barnvakt. Jag menar, kaoset i tvättstugan tar ju inte vägen nånstans och inte är jag en sämre människa för att jag låter det bero några minuter? Jag kanske till och med tar mig en kopp kaffe innan jag sätter fart därnere? Wild n´crazy alltså ;-)

Inte har jag kommit igång med nån träning heller. Hade satt upp ett mål att köra ett lugnare pass imorgon lördag, men det vette katten om det går. Har fortfarande grymt ont i halsen & hostar på nätterna. Kanske får hålla sig till promenader några dagar till iallafall? Vore ju tråkigt att sjukskriva sig igen bara för att man inte har skött sig.

Igår var jag en synnerligen effektiv person iallafall, nu är allt julpynt nere utom gardinerna. Trodde ungarna skulle protestera men icke. De hjälpte till istället! Planer för helgen innefattar: 1. rejäl röjning av pannrum och tvättstuga(där kan man nog göra fynd bland allt skit som ligger slängt!) och 2. städning av hall och toa på nedervåningen. Gubben jobbar så jag får nog dra lasset själv. Jaja, det som inte dödar det härdar osv...

Ska ni se Let´s Dance ikväll?

Kommentarer
Postat av: Annika

Hallå..ja visst är det skönt att plocka ned jultomtarna igen..helt plötsligt så känns de så fel...Jag gjorde likadant; tog bort tomtar o pynt men lämnat kvar köksgardiner o stjärnor och stakar. Jag förstår känslan av att gå av passet och ha ledigheten framför sig lyxigt. Ha en bra helg.

2011-01-08 @ 13:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0