Jobb, jobb...och lite ledigt igen!

Joråsåatteee...känner mig betydligt bättre, men inte bra (har ni hört den förr?!). Ska inte tjata mer om äckelförkylningen nu. Har inte tränat på en vecka, och vet ni! Jag är inte det minsta sugen heller, hihihi =). Lika bra att vila ut den här skiten riktigt ordentligt nu. Och så har jag heller inte druckit kaffe på flera dar - MYCKET ovanligt! Men det smakar liksom inte som det brukar. När jag ändå är igång med gnäll så kan jag meddela att: 1. tränings-dvd:erna inte dykt upp än 2. jag har tappat bort nycklarna till medicinrummet på jobbet och 3. jag har fått fel lön för december så det måste jag ta mig i kragen och ringa till lönekontoret om (synd, eftersom jag fick en 100%-lön på min 80%-iga tjänst - attans att man ska vara så ärlig...). Ja just ja: 4. maken hade sönder plastgrejen man drar i för att få upp motorhuven på min bil häromdan. Och slutligen: 5. dessutom ska ungarnas karate betalas. Ännu en underbar utgift. Som att man inte hade nog av dem i januari. Tur att jag har jobbat lite extra i jul + hela nyårsdagen = storhelgspengar. Jaja, in i pannkaks- och korvträsket bara... =/
Det kunde vara värre. Vi har ju tak över huvet och mat på bordet. Men ibland önskar man att den där guldkanten på tillvaron kunde infinna sig av sig själv, liksom.

För att hitta något positivt måste jag ju inse att jag är LEDIG i två dagar nu, vad ska man hitta på med barnen tycker ni? Åka skridskor är ett alternativ, om det finns plogade isbanor. Hörde talas om att det numera finns ställbara skridskor, som funkar från storlek 35 till 41! HUR det funkar har jag ingen aning om - men tänk så mycket pengar man skulle spara på att slippa byta grillor varje år till ungarna!

Ser nästan ut som mina gamla inlines!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0