Fredag igen!

Gick av nattpasset (som för övrigt var lugnt) kl 07, åkte hem och sov ett par timmar i tv-soffan och passade på att handla lite innan jag hämtade ungarna på dagis och frita. Hur kommer det sig att man är så himla söt/saltsugen efter ett nattpass? Är det den förskjutna måltidsordningen som gör det hela? Annars brukar man ju knappast vara sugen på chips och choklad till frukost?! Nåja, en skaplig frukost och äggmacka till lunch har jag käkat innan förfallet började i form av chokladboll och kaffe till eftermiddagsfika... ;-) Är det fredag så är det, hehe.


Har faktiskt rätt mycket träningsvärk efter gårdagens löpträning á 5 km + 40 min träning på bollen. Främst i nedre delen av ryggen och i benen. Men något ska jag göra även idag, så det får nog bli Jillian som piskar mig i dryga 30 min med "Six week six pack". Kollade igenom båda nya träningsdvd:erna igår och som vanligt tänker man "hur i hela friden ska jag klara dom där övningarna?!" MYCKET plankan-baserat blir det. Jag är ju inte så stark i armar och axlar vilket märks när man kör plankan, men det får man väl kompensera med en stark rygg och mage då. Tur det finns 2 nivåer så man kan börja med lite mindre avancerade varianter!

Nehepp, dax att sätta fart...bevare mig väl! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0