Följetongen fortsätter...

Som om vi inte hade nog med sjuklingar: igår kväll fyllde sonen toan gånger två och vi tänkte: "nu är vinterkräkan över oss"! Men sen blev det faktiskt inte mer, och ingen av oss andra kände oss dåliga. Idag mår han som vanligt - how strange...man skulle ju kunna tänka sig att det var gårdagens köttfärslimpa som var boven i dramat men vi åt ju av den allihopa utan att känna minsta lilla.

Annars hostar vi fortfarande, jag mår nog värst i familjen, de andra är pigga som tusan. Det är ju så tråkigt att vara kraft- och orkeslös! Blev less på att inte orka nåt så imorse slet jag fram dammsugaren, tvingade ungarna att städa sina rum, skrubbade toan i rena ilskan och så har jag tvättat x antal maskiner...däckade dock nu efter lunch och inser att det kanske blir lite mer stillsamma aktiviteter på eftermiddagen. Vilket innebär att ta ner juleljusen och gömma undan tomtarna tills nästa år. Gardinerna får nog hänga kvar ett tag till, känns som om man nyss satt upp dem ju! Ute är det snöstorm och såklart inte plogat, så än ger jag mig inte ut och skottar.

Vad tycker ni, när bör/ska man ta ner julprydnader/stjärnor i fönstren/julgardiner egentligen?? Är det okej att dela upp det lite eller ska allt ner pronto på samma dag?

Tur man har ungarna som livar upp tillvaron, och sätter lite fart på en! Nu ska jag kommendera upp grabbar från spelhörnan och så har jag satt den lilla prinsessan i arbete med sina julklapps-sykort. Och belöna mig med en kopp gift, såklart! ;-)

Heipa!


Kommentarer
Postat av: mor

Heipa Jenny!

Din humor

2011-01-06 @ 19:53:12
Postat av: mor

Heipa Jenny! Härlig humor har du iaf mitt i förkylningen och den räcker långt. Vi får väl mota bort hostan med rena tjurda och med varm dryck och annat. Men det kan du bättre. Så blir det snart ljusare tider. Men glöm inte att även du behöver vila emellanåt. STOR kram från mor. PS Skönt att övriga familjen har kryat på sig. DS

2011-01-06 @ 20:00:13
Postat av: m

Förr var "tjugondag Knut" städa ut julen, men nu gör man nog precis som man känner. Är själv trött på tomtarna så i morgon åker dom ner i sin låda tillsammans med allt annat pynt. Men gardinerna passar nog att ha ett tag till hos mig med. Jag tycker att ni har så ärtiga gardiner så att ni kan ha dem länge till. Kram!

2011-01-06 @ 20:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0