Dag 2. I mina öron när jag tränar

Ja ni. Det beror på vad jag tränar! När jag är ute och löptränar - inget alls! Det räcker gott och väl med den härliga tystnaden, kanske lite fågelkvitter eller ljudet av rinnande vatten, sus i träden och fottrampet mot backen. Och kanske lite flåsande i uppförsbackarna =). När man varit instängd på opsal hela dagen med diverse konstiga ljud är det en lyx att få komma ut i naturen och bara vara!

Tränar jag inomhus är det ju ett "färdigt" träningsprogram som gäller med mer eller mindre bra musik. Kan inte tycka att musiken är speciellt bra på Jillians dvd:er, hon borde nog ta lärdom av ex Cindy Crawford, som hade kanonbra musik på sina dvd:er (eller snarare vhs:er), när det begav sig på 90-talet. Vem minns inte den här dängan, tillexempel:

http://www.youtube.com/watch?v=4Fc67yQsPqQ

Många gånger har mamsen och jag tränat till den i sovrummet...lika bra och medryckande varje gång!

Vill man ha kul, medryckande musik att träna till måste jag rekommendera ZUMBA:

http://www.youtube.com/watch?v=g_2X59Cycrc


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0