Både bu och bä

Ja, så har väl veckans två första dagar sett ut, sammanfattningsvis. Måndagen var ingen höjdare alls, därav det "bildliga" förra inlägget. Jag hade liksom inte så mycket mer att säga. Men nu är den lagd bakom mig. Gårdagen började desto roligare. Knäprotesrevision som jag inte haft tidigare, bort med uniprotes och in med totalprotes. Mycket snickeri, jobba med mejsel och hammare, benpackning och stans och backa ett steg och fila lite här och där och sätta några stift. Hantverk i dess rätta bemärkelse! Mycket rolig operation som egentligen skulle ha avslutats med ett lps-knä, men det blev ett "vanligt" istället då vi kunde rädda det bakre korsbandet. Men nu har jag sett lps-gallren iallafall. Resten av dagen var rörigare, som vanligt då man hamnar på en sal som ska kombinera planerad och akut verksamhet. Blev avbytt i tid och det var jag glad över.


"Reservdelar"

Sonen fick den äran att få gå hem själv för första gången igår. Tiden var liksom inne nu. Vi fixade nyckel i förra veckan och sedan dess har han tjatat... =). Kanske kunde ha testat långt tidigare men med tanke på att han är lite lätt tankspridd och tappar bort både det ena och det andra så blev det såhär. Nåväl, allt gick bara fint. Han var hemma och mötte mig glatt i dörren när jag och dottern kom hem. Nu testar vi att göra likadant två dagar nästa vecka också så kan vi bygga på vartefter. Han ville även gå själv till skolan på morgonen men det får vi ta senare.

Status vad gäller träning och sjukdom. Eller snarare sjukdom och sjukdom: Fortfarande dassig, hostar lite på nätterna. Ont i halsen igår men det har släppt nu. Därför kör jag ett lugnt corepass på bollen idag, ingen som helst flås- eller intervallträning förrän jag är helt bra. Körde yoga i måndags kväll och det kändes bara bra, skönt att sträcka ut kroppen efter en slitsam dag. Solen lyser som en tok så man får väl ge sig ut i halkan och ta en prommis åtminstone. Senare blir det handling och ladda inför nattjobb.

Puss & kräm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0