Jag tyar icke mer...

Näe, nu får det vara bra. Men icke alls, ska ju jobba imorrn också även om det är helt självförvållat. Extrasatsning och då är det barnkirurgi som gäller. Alltid kul att jobba med barn, de gör ju livet mer innehållsrikt och spontant om man säger så ;-). Nog om detta. Veckan som gått har bjudit på både positivt och negativt. Jag vänder på steken och börjar med det negativa: i måndags räknade jag fel på ett galler. En dödssynd i vårt arbete! Tingesten fanns helt enkelt inte!!! Det positiva är ju att den inte fanns från början, och inte hamnade kvar i någon stackars patient. Usch. Vill jag INTE vara med om igen. I tisdags hade jag min första BHR (ytersättningsprotes för er som undrar). Denna op har stått på önskelistan länge och tillslut så lyckades jag pricka in den. Till och med en-minutscementen klarade jag av (bencement som ska blandas i 30 sek och vara i patienten + att protesdelen ska slås ner inom en minut, annars blir den för seg och går ej att använda). Visst fick man stresspåslag! Men det gick ju bra ändå. I övrigt har jag jobbat en väldigt stressig kvällstur, en helt okej torsdag och så denna utbildnings- och ortopedmötes-fredag. I övrigt har jag hunnit med att skjutsa barn till karate, handling, disk, tvätt, och luciauppvisning med lilla i skolan. Kände mig som en riktig surtant då jag sa ifrån till kompisar hemma hos oss i eftermiddag/kväll. Känner att jag bara vill ta det piano, äta tacos och ha en mysig filmkväll i soffan med familjen. Försökte fixa lite flex på måndag men fick ett stort NEJ så det är ju bara att bryta ihop och gå vidare. Träning har det varit lite si och så med, två pass har jag klämt in denna vecka och vet inte riktigt hur jag ska hinna få ihop det i helgen? Vi får se var vi landar helt enkelt.

Trevlig helg på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0