Grönkål!

Ja, det är nog mitt nya favoritgodis på julbordet...idag när vi var lite lagom trötta på julmat men ändå hungriga, hittade jag en stor påse grönkål i affären som jag tyckte kunde få följa med hem. Spännade värre...hade ju aldirg tillagat sånt själv innan, så jag körde en vild chansning helt enkelt. Följde receptet på påsen och FAN SÅ GOTT det blev! Den ackompanjerades av omelett med svampstuvning, lax, sill, några prinskorvar och en stor sallad. Åsså ostkaka, sylt och grädde till efterrätt. Kanske det godaste jag har ätit hittills i jul?


Dagen har annars bjudit på jobb, gjorde en fotledsfraktur och "klavade" lite, ägnade eftermiddagen åt lite ryggträning på gymmet och fick faktiskt sonen med mig (!). Riktigt kul även om det inte blev nåt dunderpass för egen del, då jag fick kolla unge herrn lite så att han inte gick bort sig bland alla maskiner och vikter =). Jaja, den bästa träningen är ju faktiskt den som blir av! Imorrn borde jag egentligen lägga in en vilodag men det är frågan om det är möjligt med all denna energi jag har i kroppen efter all god mat? Vi får se helt enkelt, isåfall lägger jag in ett pass hemträning med Jillian då jag är hemma med barnen hela dagen, maken jobbar och mams & paps åker hem vid 12-tiden. Borde väl försöka ladda inför de två nätter jag har framför mig också. Har ju så svårt att sova på beställning...

Kommentarer
Postat av: M

Din grönkål var jättegod!

2011-12-29 @ 10:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0