Sömn

Nu ska vi ta ett seriöst inlägg om sömn...NÄÄÄÄÄ skoja bara! Jag har sovit lite för lite bara, så jag hoppas verkligen att jag kan lägga mig någon timme på eftermiddagen. Nattjobbet inatt bestod av ett stycke op på sex timmar! Eftersom jag gillar att stå "i såret" så erbjöd jag mig att ta hela op från början till slut. Vi kom igång vid 20-tiden och var klara nån gång efter 02...kollade inte så noga på klockan där på sluttampen. Men visst tar det på krafterna att stå fullt koncentrerad (op i två seanser med fula frakturer och tekniskt svårt) så länge. Bara att köra ner tjurhuvvet, bita ihop och köra på. Efteråt kan man bryta ihop och gå vidare! Samtidigt tycker jag det är så kul och intressant att få mera erfarenhet, har inte haft så många armbågsfrakturer så det är lika bra att få det gjort så att säga. Och så vet man såklart vad man ska göra annorlunda till nästa gång. Practice makes perfect.


Ingen träning igår, då var jag och lilla på fotbollsskola och det gick väl ungefär som det brukar. Vill inte vara med och kör sitt eget race. Men till slut fick jag henne att vara med och skjuta lite på mål, vara med några minuter på match och leka några lekar i slutet av passet. Jaja. Rom byggdes inte på en dag och nu får det vara såhär. Vi får väl se det som en form av social träning inför skolan som börjar nästa vecka. Då känner hon åtminstone några av barnen. På eftermiddagen tog vi årets andra tur till Smultronstället med storebror & familj. Med en fetingglass i magen står man sig lääänge! Inte konstigt att det heter glassrestaurang...

Nu ska jag ladda inför nästa nattpass med lite träning, mat, kaffe och förhoppningsvis någon timmes sömn.
Ha det gött alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0