Scheisse!

Mitt knä vill inte vara med för tillfället så jag kan inte springa den efterlängtade turen idag. Faaen också att det ska jävlas när träningen börjat flyta på så bra igen. Jag har till och med fått en present av maken till mina löpturer:

MP3 med clips - vicket lyx! ;)

Det får helt sonika bli en powerwalk med hund idag, bättre än inget liksom. Vi hade för övrigt kräftskiva igår och jag vaknade upp trött, tung i huvet, lite illamående precis som efter en riktigt vild fest. Men jag drack inte mer än 1,5 öl igår så det kan jag inte beskylla den för. Måste helt enkelt vara den tunga feta kolhydratstinna maten som gjorde att jag fick en hangover som hette duga. Därmed får stackars bukspottkörteln producera massor med insulin, som i sin tur trycker ner blodsockret i botten fram på morgonen. Känns symtomen jag beskrev ovan igen, när man inte ätit på ett bra tag? Kroppen blir helt enkelt lurad att tro detta. Ond cirkel och idag får jag helt enkelt kompensera med bra mat och minimalt med kolisar på eftermiddagen/kvällen. Prottedricka och promenad is da shit today, folks.

Har för övrigt haft två tunga jobbnätter i veckan, speciellt natten mot fredagen då vi jobbade till 05.30. Sen hade jag ju tagit på mig ett extra dagpass igår också och vi jobbade konstant då också. Sen hem, träna, städa och göra iordning käket inför kvällen. Hade jättetrevligt med våra vänner men som vanligt blir jag ju toktrött framåt sena kvällen, så det var faktiskt skönt när man "fick" gå och lägga sig vid midnatt.

Imorgon börjar ungarna skolan igen efter ett lååångt sommarlov. Dessutom börjar maken jobba vilket innebär pusslande med tider och att komma in i nya rutiner igen. Lilla börjar 6-årsverksamheten och det innebär att barnen kommer att vara på samma ställe, vilket jag tror kan underlätta för oss en del med lämningar/hämtningar osv. Hoppas och tror att det ska gå bra med inskolningen bara. Nej nu är det dags för veckoplanering med La Familia...efter det: ut i solen! See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0