Mör!

Ja inte trodde jag igår morse att jag skulle känna mig så mör efter dessa tre jobbedagar. Men - det blir ju sällan eller rättare sagt aldrig som man har tänkt sig. Dagen började med att jag bad om flex hos arbetsledaren pga kass nattsömna pga liten nattvandrerska i vår säng. Det såg rätt hoppfullt ut med tanke på att jag var placerad på den "lugnaste" salen och bara eventuellt skulle få något ytterligare jobb på eftermiddagen. Men vid lunchtid brakade det lös. In kom ett aortaaneurysm (dock inte på vår sal) och så gick den eftermiddagen. Vi på vår sal fick överta en ortopedisk operation som var krånglig som tusan att lägga upp på bordet. Blev dock klara i tid och jag skulle bara plocka tillbaka lite saker ooch sedan gå hem tänkte jag. Då kom såklart det akuta kejsarsnittet. Lika bra att ställa sig på det tänkte jag, så har man iallafall gjort en insats någonstans i all röra.  En nätt liten övertid senare så kunde jag åka hem till ett dukat bord - tack och lov! Skulle egentligen ha tränat igår kväll men det fanns inte en chans. Både huvet och kroppen var så trötta så något annat än ett parti yatzy med familjen och sedan soffläge, gick inte att uppbringa. Fick sova en stund längre imorse tack och lov, så nu är jag åtminstone på banan tillfälligt. Blir lite coreträning senare i eftermiddag, först ska jag göra stan en sväng och handla käk till kvällen. Grillat är godast! Trevlig fredag på er! Vad gör ni en dag som denna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0