Ledig fredag

Vad gör man då? Jo, försöker hinna med allt man inte hunnit tidigare i veckan...livet går i 150 knyck just nu känns det som. Men jag räknar ner...snart är det den 10/9! Sol, värme, bad och lite lagomt med träning. Jag ska allt passa på och träna i lugn och ro och faktiskt unna mig att utnyttja hotellgymmet och träna ryggen framförallt. Känner mig sliten i rygg och nacke efter denna jobbevecka. Tycker det är svårt att komma på hemmaövningar som framförallt tränar övre delen av ryggen. Hittade ett par gamla såna här träningsgummiband i garderoben och satte fast dem i trappan och försökte göra latsdrag, men det slutade med att jag drog sönder dem, hahaha. Gammelt torkat gummi mår nog inte så bra av av slitas i på det där viset. Igår blev det träningsledigt då jag jobbade kväll. Men det gjorde inget alls eftersom jag var ute och körde dryga milen i onsdags kväll. Stack ut vid 20-tiden och var tillbaka vid 21. Normalt sett är det alldeles för sent för mig eftersom jag bruakr vara jättetrött då, men nu gick det jättebra till min stora glädje. Det duggregnade lite lätt och jag kände egentligen för att köra ett inomhuspass istället, men jag övertalade latmasken i mig att det faktiskt var nyttigt med frisk luft! Så jag började med 10 min prommis i högt tempo som uppvärmning, och sen var det bara att sätta fart. Såklart hade jag min nya gröna vän med mig:

Musik är underskattat, säger hon som tyckte att det räckte med skogens sus för bara några månader sedan!

Idag står styrketräning för överkroppen på schemat. Ska bli riktigt skönt. Benen vilar jag så mycket som möjligt eftersom knäna känns lite trötta efter en mil på asfalt. Tur att man har bra skor, även om de börjar bli lite slitna. Men mina Asics GT 2160 är förmodligen de bästa löparskorna jag ägt, vill inte ha nån annan modell!

Nu måste jag sätta fart, fredagsmyset hägrar...ha en bra helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0