Favorit i repris

Jag tar ett till inlägg nu när jag ändå är i gasen. Denna vecka har börjat på ett bra sätt. Visst är man alltid trött på måndag morgon men nu när det är sommar så känner man ändå inte lika stor press att ha ett mastodontprogram som måste hinnas med (typ tre proteser klara innan kl 16.00). Denna måndag bestod av en halvprotes, en humerusfraktur och en artroskopi. Jag kunde duka upp i lugn och ro och dessutom både fika och plocka till de nästkommande operationerna. Så skulle det vara jämt, inte minst för förståndets skull, så kanske man hann reflektera över vad man har gjort/ska göra.

Idag har jag njutit av ledig dag. Började med att jag vaknade 07.15 imorse och kunde inte somna om, så då var det lika bra att gå upp och inse att en joggingtur innan frukost kanske inte skulle sitta fel. Resten av familjen skulle ju ändå inte vakna på minst en timme. Så jag gav mig iväg med både pulsklocka och musik i lurarna. Gick himla smidigt tills jag kom upp till Lillsjön - då öppnade sig himlen och vräkte ner x antal millimeter under de 6 kilometrarna. Var jätteblött och halt och verkligen terränglöpning som gällde. Lagom till "målgång" slutade det regna och jag fick ett av mina ryck och tänkte att det här var ju verkligen läge för att springa 5 km-rundan på asfalt också, eftersom jag inte kunde ta ut mig till max i skogen pga blötan. Så jag gjorde så, i snigeltempo visserligen men det blev ca 11 km tillslut. Nöjd är bara förnamnet. Kändes extra gott med frukost sedan. Misstänker visserligen att knäna kommer att få betala dyrt för detta imorgon bitti men det var det värt!

För övrigt har vi gjort två rea-inköp som gillas av hela familjen(vinnarskallen är lite jobbig ibland dock):


Maxiyatzyt kommer definitivt att få följa med till turkiet men det vette katten om man vågar ta med sig plockepinnet - tänk att bli stoppad i tullen pga "vassa föremål" hahaha XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0