En helt okej helg

Visserligen är den inte slut ännu, men hittills har den varit bra tycker jag! Ledig fredag med lite shopping till barnen inför skolstarten, flanerande på stan, grillning med familjen och lite träning på kvällskvisten. Mys i soffan med film och godis hörde också fredagen till. Igår lördag visade sig vädret från sin bästa sida så vi la måstena åt sidan och åkte upp till Lillsjön med ungarna + kompis för lite sol och bad. Jag passade dessutom på att springa 2,5:an ett par varv. Ett "max-varv" där jag verkligen gav järnet i uppförsbackarna tills det smakade blod i truten =), och ett "lunk-varv" för att varva ner och bränna ut det sista. Sen var det helt jävla underbart att hoppa i sjön och simma av sig svetten och lägga sig på tork i solen med en kopp java. Efter en god lax och potäter-middag var det dags för nattjobb. Tiden gick snabbt och vi jobbade oavbrutet från 17.00 till 23.30 utan paus. Sen blev det dock lite belöning iform av ost, kex och frukt framför tv:n innan det var dags att lägga sig på jourrummet. Kvaliteten på sömnen blir ju lite sådär, får se om jag lyckas vila lite till innan det är dags att gå på nästa natt. Barnen är iväg och leker med kompisar och jag ska få till ett träningspass inomhus innan jobbet, så har jag uppnått målsättningen denna vecka och tagit revansch från förra veckan!

Sitter & kollar runt på regionsfri dvd-spelare. Har någon något tips om var jag kan hitta till bäst pris? Det billigaste hittills verkar vara netonnet.se. Irriterande att inte kunna spela de tränings-dvd:er som är region 1:or på PS3:an, därför tar jag saken i egna händer nu så att säga. Om jag får tag i en billig dvd blir det till att inhandla mera dvd:er framöver, behöver lite ny inspiration för den kommande träningshösten.

Nu tar jag en pre-workout-coffee och ska försöka sätta fart sedan. Om det verkligen ger en boost eller inte tvistar de lärde om. Här är lite läsning om ni orkar sålla bland vetenskapligt/ovetenskapligt:
http://www.thefactsaboutfitness.com/news/coffee.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/schultz71.htm
http://www.mamashealth.com/exercise/caf.asp
http://www.ast-ss.se/vetenskaplig_forskning/forskningsartiklar/Caffeine/koffein.asp


Ha en bra dag alla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0