Intervaller

Idag är det stelt! Och ett ledband i foten kräver bestämt vila idag, får väl köra endast överkropp senare idag eller nåt =D (hur gör man det?!). Jo, jag drog ju iväg igår eftermiddag iallafall. Tempen hade då faktiskt krypit upp till 13 grader och solen bröt igenom molntäcket, så jag tänkte helt enkelt att jag inte hade nåt att skylla på längre. Gjorde först så att jag gick/joggade uppför backarna till Lillsjön och skulle kolla läget i spåren där uppe. STOR besvikelse då det fortfarande var ett tjockt lager is och snö kvar. Jag gav mig dock inte utan tänkte "ett varv runt sjön ska jag iallafall!" (1,5 km). Det var dom värsta 1,5 kilometrarna på jag vet inte hur länge. Tänk er grymt moddig snö i kombination med flera sugande uppförsbackar...snacka om att jag fick nöta pannben där! Men jag gav ICKE upp utan blev förbannad och tog i med hela kroppen istället. Sen tänkte jag att jag kunde få pusta ut lite och jogga nerför Lillsjövägen, för att sen gå på min vanliga 5 km-runda. Men då fick jag ett ryck och tänkte att jag lika gärna kunde köra vidare med intervall-löpningar. Det var väl "bara" 8-10 år sen kroppen gjorde något sådant! Så jag körde ca 10 maxintervaller under de 5 kilometrarna. Försökte följa planen intervall-jogga-intervall-gå. Fungerade hyfsat och jag avslutade med att jogga i lugnt tempo ungefär de sista 500 meterna + gå den allra sista sträckan. Tror att jag ska spinna vidare på detta för att se om det går att få upp flåset ytterligare. Man blir väl mer motiverad ju mer våren visar sig! Nåväl. Idag tar vi det piano. Kroppen kräver vila så det får det bli, kanske lite lätt städcardio och push-ups med sopkvasten istället ;-) - eller så blir det yoga ikväll.


Värdefullt att ha fått vara ledig i tre dagar nu, längtar inte till jobbet det minsta! Imorrn är det måndag...hujedamig! Har dessutom dubbelnatt att "se framemot" denna vecka. Måtte det vara lugnt.

Nu ska jag ta med mig vovven ut på en stel runda. Kanske tar en liten tur in till bebyggelsen för lite fönstershopping senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0