God Påsk!

Ja nog har det varit en sån alltid! Hotellfrukost är verkligen Da Shit. Jävlar vad vi åt! Försökte dock hålla mig borta från det allra onyttigaste på buffén och tror jag lyckades ganska bra med det - nöjd med mig själv. Inte heller blev det något okontrollerat frosseri, utan jag åt lite mer än vad jag vanligtvis äter bara. Och det utöver det vanliga var några extra kalkonskivor, Philadelphia istället för smör på mackan, och frukt. ´Nuff said. Nu återgår vi till vanliga rutiner igen. Vi höll oss också till fredag-lördag då det gäller snask. Barnen fick lite lagoma påskägg dessutom, som innehöll både frukt och godis - bra där mamsen!

Avverkade dessutom ett löppass i bokskogen på 6 km på självaste påskafton. Klapp på axeln! Hur enkelt hade det inte varit att skita i det och slå sig direkt ner i gräset med de andra istället och säga "jamen det är ju ändå påsk..."? Fick dessutom med mig maken på de första tre kilometrarna - kul! Efteråt avnjöts en härlig silltallrik + kaffe och kaka medan barnen fick leta efter sina påskägg i gräset. Fick dessutom lite sällskap av några änder som fick lite rester och blev helnöjda över det.

I fredags tog vi tåget över till Köpenhamn, vilket var jättesmidigt. Bara att ta en liten prommis ner till tågcentralen och köpa familjebiljett t.o.r. Sedan in på Tivoli förstås, där vi tog en Tuborg, såklart en röd pölse och så fick barnen Ben & Jerrys-glass. Såklart fick de små liven åka också. Hade det inte varit sådana hiskeliga köer hade vi köpt varsitt åkband åt dem. Sonen ville åka den värsta berg- och dalbanan och gjorde så ihop med sin far och morbror. Han konstaterade att "jag trodde det skulle vara värre", medan fadern och morbrorn skrek som små grisar... =D Lilla hjärtat fick åka flygplan och bläckfisk i lite beskedligare fart med mig, vilket passade utmärkt.

Foton på lilla underverket - brorsdottern - får jag be att återkomma med. Hon var förstås en riktig gobit och lite extra söt i sin fina påskklänning.

Adios amigos - imorgon laddar vi för ett dubbelpass core med Jillian om inget oförutsett inträffar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0