Femton nyanser av grått

Denna underbara lediga fredag går verkligen i grått! Inte en solglimt så långt ögat kan nå. Jag är nyss inkommen efter en skogspromenad med dotter och vovve. Dottern bjöd dessutom på en liten uppvisning på sin sparkcykel (eller kickbike som dagens ungdom säger...):


Sen kom storebror och kompis hem från skolan och nu leker de som bara den i studsmattan. Givetvis vakar mitt öga över dem - jag kan ju faktiskt göra två saker samtidigt ;-)

Förmiddagen ägnades faktiskt mest i ryggläge i tv-soffan - kändes riktigt lyxigt efter denna jobbevecka. Men tvätten blir tvättad och disken blir diskad ändå. Dottern önskade pannkaka till lunch och det fick hon. Jag pimpade dem lite med ett extra ägg (mer protein åt folket!), grahamsmjöl istället för vete, fruktsallad till istället för sylt (vitaminer, you know) och grädda så klart (mer fett åt folket - iallafall till dotra). Självklart drack vi kaffe på maten också. Eftermiddagen kommer att ägnas åt träning. Känner att jag sparar löpträningen till helgen då det har lovats fint väder. Dagar som denna gör det ju inget att man ägnar sig åt inneträning. Igår kväll kördes 50 min förbränning så idag kanske det kan passa med lite bålträning? Ni vet väl att för att kunna träna core så måste man köra ben...låter ju helkonstigt för en oinvigd men nu förstår jag vad proffsen menar! Är det skillnad på bålträning och coreträning? En intressant artikel i ämnet nu när bla fitnessbollar finns i allt fler svenska hem, för att inte tala om på gymmen, finns här: http://www.body.se/artiklar/traning/20101025/bygg-brutal-balstyrka-men-skippa-coretraningen/?page=1
Finns en hel del att fundera på om man läser artikeln. Jag kan tycka att allt är inte antingen svart eller vitt. Återigen måste man se till vilka mål man har med sin träning - måste man alltid träna för att maximera muskeltillväxt? Måste all träning innebära tunga repetitioner och/eller plyometrisk/explosiv träning? Orkar man ständigt träna så? Blir träningen då alltid rolig? Here we go again...visst är det intressant att diskutera och vända och vrida på saker? Tillbaka till verkligheten - dags att utfodra ungar med mellanmål. Trevlig fredag alla!

Kommentarer
Postat av: Mor(mor)

Så fin bild av Mysan och det låter så härligt med skogspromenaden. Jättegoda pannkakor och mumsigt med fruktsallad och grädda. Det gick nog in.

Du har sån kunskap om träning så att du kan bli ledare tycker jag.

Hoppas nu att du unnar dig ledigt i helgen för det har du gjort dig förtjänt av. Kramar.

2011-04-01 @ 19:01:05
Postat av: Jenny

Mor(mor): Ja tanken har faktiskt slagit mig...man kanske halkar in på nån pt-utbildning om jag skulle tröttna på opsyrrejobbet ;)

2011-04-02 @ 10:53:57
Postat av: Madde Wallenius

Det är ju en toppenidé! Jag går ju på Carros zumba. Carro som ALDRIG har velat leda gör det nu, tack vare att hon älskar zumba och att hon vill att så många som möjligt ska få chans att testa. Med tanke på din inställning till träning vore du en utmärkt ledare. Du kan ju få testa på mig nästa gång vi ses ;P

2011-04-02 @ 16:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0