Do NOT underestimate...

...the Power of UPPVÄRMNING! Idag blev det ett litet annat upplägg på löppasset (förändring = bra grejer!) tack vare att jag dels hade hunden med mig, och dels försökte banka in i skallen att fokusera på det som är skönt och trevligt med att komma ut i skogen och inte jaga bra tider jämt. Så jag började helt sonika med 2 km rask promenad! Trevligt sa kroppen, rejäl uppvärmning för muskler och leder. Och vovven var också nöjd som fick tid att kissa och lukta och kissa och lukta och...osv. Sen satte vi fart. Försökte koncentrera mig på att hålla jämn fart och inte rusa som jag gärna vill göra när det är kortare distans. Jag har inte den blekaste aning vad tiden slutade på och jag bryr mig inte heller, men vovven var rejält slut vid 8-9 km iallafall =). En till positiv sak var att jag var tränad och klar vid 10.30! Så skönt att ha allt gjort och bara åka hem och duscha, ta en smoothie och macka och avocado och bara lulla omkring lite hemma. Morgon/förmiddagsträning is Da shit! Ska lägga mig en timme framför tv:n nu och bara vila, innan det är dax att hämta de små liven på skola och dagis. Senare blir det tacos och så åker mammi till jobbet vid 17-tiden, dags för nattjobb igen.

Lite bilder från skogen idag:






Två små busfrön!

Kommentarer
Postat av: mor(mor)

Det här låter härligt och vilka sköna bilder framför allt av våra fina gullungar. Kram!

2011-04-16 @ 08:49:09
Postat av: Madde Wallenius

Tog ditt råd med morgonträning. Vaknade, tog en snabbmacka, på med kläder, tvättade sömnen ur ögonen och tog min 1-timmas promenad. SÅÅÅÅÅÅÅ skönt. Extraplus för att man tar sig tid att njuta mer av dagen utan att ha ett dåligt tränarsamvete som gnager. ;)

2011-04-16 @ 18:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0