Urladdning i urskogen!

Så det kan bli...
Näe jag har faktiskt inte irrat bort mig igen =). Dock fick vi ett erbjudande som vi inte kunde motstå. Följa med på en mil-prommis vid Ågelsjön på lördagsmorgonen. Och visst ville vi passa på, hade ju barnvakt och allt! Maken hade följt med tidigare så han visste ju ungefär vad som väntade, men inte jag. Så på med Puma Ventis och träningskläder och en rejäl frukost i magen, och så bar det iväg. Fick uppleva både vacker natur, onda knän och en seeeg mördarbacke innan vi nådde målet ca en mil senare. Pigg blev man på köpet, och sällan har väl den där lördags-plankan och glaset rött smakat så bra nån gång, senare på kvällen. Det här gör vi garanterat fler gånger, bara barnvakts-biten löser sig!

Träningsmässigt blev det alltså löpning fredag, långprommis lördag och 20+20 min Jillian på söndagen (men benen var väldigt möra på söndagen så jag bytte faktiskt ut några av ben-övningarna mot arm-övningar). Kostmässigt har väl helgen inte varit någon höjdare eftersom sonen fyllde år på fredagen och vi svullade även lite på lördag kväll. Nu har jag dock tagit mig i kragen igen och försöker köra bra mat helt enkelt och undvika sötsaker på vardagarna, förutom fredag förstås. Och den primära planeringen för veckans träning får bli: vila måndag-tisdag, löpträning på onsdag? (jobbar natt), Jillian/Jackie torsdag/fredag/lördag/söndag med någon vilodag där emellan. Facit = 4 pass även denna vecka. Maken åker iväg på militärövning onsdag tom söndag så min träning blir ganska begränsad. Mor och far är väl här tom torsdag tror jag, så då gäller det att passa på om jag vill hinna ut i skogen! Annars får jag begränsa mig till hemmaträning i helgen. Köpte faktiskt ett par fantastiskt snygga löpartights till både maken och mig, tänkte inviga dom på onsdagens runda:

Inte är de speciellt smickrande för figuren, men sköna att springa i! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0