Underbara fredag

Egentligen borde jag ju inte känna så eftersom jag börjar jobba kl 17. Men fredagskänslan finns här ändå! Idag ska jag bara ta dagen i lagom takt. Fick ju börja med att vakna kl 06 av en hungrig dotter. Hon hade visserligen sovit i ca 12 timmar men ändå liksom...jaja. Vi fick ligga kvar och mysa till 06.45 innan hon krävde sin morgongröt iallafall, och då var det ju läge att väcka sonen också. Han är nu i skolan, hunden har varit ute på morgonrundan och maken dammsuger. Jag har två "härliga" toalettstädningar framför mig innan jag tar och ger mig ut i skogen för fredagens träningspass. Har inte varit ute sen lördagens mil, utan kört ett pass med Jillian och ett pass med Jackie istället. Varannan dag har visat sig vara denna veckans vinnande koncept, så jag tror jag fortsätter på det spåret veckan ut och tar en vilodag imorgon efter nattjobbet och så kör jag ett inomhuspass på söndag igen. Det blir totalt 4 träningspass även denna vecka = målsättningen håller än! Inget onödigt sånär som på en halv pizza som slank ner i tisdags kväll har jag käkat heller. Lättare att hålla sig när man tillbringar hela dagarna inlåst på operationssal och helt enkelt inte KAN gå förbi kylskåpet när man känner för det...

Denna vecka har varit allmänt slitsam på jobbet också, eftersom vi nu är igång med ordinarie verksamhet igen efter sommarperioden. Det tar ju trots allt ett tag innan man är inne i gängorna igen! Nästa vecka blir det en hel del att ordna och planera. Sonen fyller år på fredag och vill ju såklart ha kalas, vilket vi måste se till att boka och ordna (badkalas står på önskelistan detta år). Dottern vill också börja på karate och det är uppstart för minigruppen nästa vecka så det får vi kolla upp så hon får en plats helt enkelt. Vilket i sin tur måste samordnas med sonens karateträning tisdag och torsdag.

Spindeln i nätet måste börja arbeta nu. Vi hörs och trevlig helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0