Tricepsarmhävningar...eller snarare ett försök!

Ja det kanske inte var heeelt genomtänkt att försöka sig på några tricepsarmhävningar i dagens träningspass. Är fjärde dagen i rad som jag tränar, allmänt trött efter en slitig dag på jobbet och ett halvtaskigt mellanmål (Verumyoghurt med MYCKET tillsatt socker och en knäcke). Nåja. Några stycken på knä mäktade jag med iallafall så vi får väl kalla dagens försök för "teknikträning". Här har ni lite tekniktips/bilder om ni vill ge er på detta: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.1941234
Har en känsla av att många med mig och kanske tjejer i allmänhet sätter fram händerna för långt och i o med detta belastar "fel" muskler dvs inte bröst och triceps i den utsträckning det är tänkt. Men jag ska försöka tänka mer teknikmässigt framöver så får vi se om det ger nåt resultat.

Bilder lånade från www.gymglam.se

Helgens träning såg ut som följande: fredag 5 km löpning, lördag en timme yoga, söndag 20 min Jillian + 17 min mage/rygg (Caroline Nilsson) och så idag 20+20 min Jillian. Totala antalet pass förra veckan var 5 stycken vilket får anses bra med tanke på nattjobb och annat elände =). Nu kanske ni tycker att "jamen vaddå, bara 20 minuter, vad gör det för nytta?!" Då blir mitt svar: var vänlig återkom efter du har kört 30 day shred-dvd:n med fröken Michaels, så kan vi diskutera vidare! Veckan i övrigt bjuder på karate med ungarna imorgon och därmed vilodag för mig. Planeringen inför sonens kalas har strandat totalt eftersom alla verkar förvänta sig att JAG ska ta tag i allt, men jag har klart och tydligt deklarerat att jag INTE tänker fixa med allt i år IGEN! Så tillsvidare ligger allt på is...återkommer med ytterligare rapport då resterande del av familjen upptäcker att inga inbjudningar är utskickade, inget är bokat, inget inplanerat i almanackan osv. Nu ska jag kolla in Biggest Loser Sverige - och natta barnen. Kan man få beställa en kloning med kort varsel tro..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0