Inte som jag hade tänkt mig

Ja, helgen alltså. Sitter här på söndagseftermiddagen och undrar vad fan som hände egentligen ;-) Och nej, jag har inte varit iväg på brakfest och supit sönder skallen, tok heller! Varning: långt och rörigt!

Igår hade sonen inte mindre än två kompisar på besök heeela dagen. Det innebär i och för sig inte så mycket jobb men ändock måste man ju fixa med mat, fika och se till att de håller sams någorlunda och förstås tjata om att de tar på sig tillräckligt med kläder när de ska vara ute, plus att de ska hjälpas åt med städningen. Parallellt med detta hade jag lovat dottern att baka bullar med henne så det var bara till att hålla vad man lovat. Dessutom ville de små änglarna åka till Candyland och köpa lördagsgodis så det var bara att packa in sig i bilen när kompisarna åkt hem, Efter detta min andhämtningspaus: träningen! Belönade mig med ett extra tungt pass med lite mer vikter än normalt och believe me, det kännnnnnnnnnnnnnsssss idag!!! Sen kom maken hem från helgjobb och jag hann bara tänka tanken "Gud va skönt att han är hemma så man kan få liiiite avlastning", så gick larmet och han var tvungen att åka tillbaka till jobbet igen. Jahapp. Bara att ställa sig och laga mat då. Var givetvis så där äckligt effektiv och ställde mig själv i duschen medan riset och chilin kokade, samtidigt som barnen fick duka bordet (delegering!). Sedan horisontalläge i soffan med näsan i godispåsen - trodde jag ja! Då la hunden världens pizza på min träningsmatta =(. Bara till att spola av i duschen och torka av golvet. Inte direkt vad jag var sugen på just då! Skickade ungarna i säng vid 21-tiden och somnade själv i soffan framför "Mitt stora feta grekiska bröllop". Kröp uppför trappan, dödstrött. Men tror ni jag kunde sova?! Nähädå. Envist vaken tills maken kom hem vid 01.30-tiden. Då tog vi en kopp te och pratade lite. Kom väl i säng vid 02.30 och vände och vred på mig tills klockan ringde 07.00. Såg ut som ett lik när jag kollade i spegeln. Upp och käka gröt och iväg till jobbet. Tur det bara var ett halvdagspass idag, för jag har inte gjort många knop i onödan. Resten av dagen lär gå i slow motion har jag en känsla av. Definitivt träningsledigt idag, imorgon kan det nog bli 5 km löpning efter jobbet om vädret inte ställer till det för mycket.

Och som en liten topping på hela eländet ringde maken nu och sa att han måste jobba över ett par timmar idag med. Nu åker jag och köper chips...

Bjuder iallafall på några bilder på världens sötaste lilla bagerska från gårdagen:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0