Heta räkor och kall GT

= receptet på fredagsmys??
Jaja, lite naturgodis har det allt slunkit ner också. Tänkte dela med mig av ett gott recept som jag dock ska modifiera lite till nästa gång. Testar då att ha i mer räkor alternativt även ha i musslor och en starkare chilifrukt, typ Habanero. Håll till godo, folks:

Billströms heta räkor
500 g räkor med skal
2 dl olivolja
1 röd chilifrukt
8 klyftor vitlök
salt och peppar

Skala räkorna. Skiva vitlöken tunt och hacka chilin. Joxa ihop allt med oljan och fördela i 4 portionsformar. Lite salt och svartpeppar på, sen in i ugnen på 250 grader ca 10 min eller tills oljan börjar bubbla. Klart! Fungerar säkert jättebra som förrätt med ett gott lantbröd till, vi körde nudlar för ungarnas skull och det funkade med.
Undrar hur vårt sovrum kommer att lukta/stinka imorrn bitti..?!?

Nu ska jag förflytta mig till tv:n, det ryktades visst om filmtajm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0