En seg lördag lider mot sitt slut

Avslutade denna händelserika vecka med ett nattpass, som var lugnt, tack och lov! Har varit seg och sur hela dan, måste bero på att jag inte sov särskilt bra på jourrummet. Men nu har vi käkat (tacokyckling, grönsaker och vitlökscremefraiche - gött!)och humöret och piggheten börjar återvända. Ska boosta upp mig lite till med Berocca och Rosenrot och sen ta ut vovven på en prommis. Direkt efter det kör jag ett skrotlyftningspass här på hemmaplan, ska piska lite axlar idag tänkte jag. Har hittat en bra övningsbank på www.bodybuilding.com/exercises där man verkligen kan få inspiration till nya övningar för hela kroppen - rekommenderas! Imorgon kör jag milen i Vrinneviskogen igen fast utan make denna gång eftersom han har dragit på sig en förkylning =(.  Vi sprang 5 km vid Lillsjön igår och det var nog det som utlöste det hela. Har funderat mer och mer på det här med pulsklocka - för och nackdelar? Måste jag ha en sån? Nej, visst måste jag inte det men det skulle faktiskt kunna gynna träningen och få reda på sin arbetspuls och inom vilka intervall man ska ligga. Plus att man kan hålla reda på vilka tider man gör på 5 km respektive milen och om man förbättrar sig eller inte.

Såg ett himla bra program på tv, Sverige springer, med bl a den gamle maratonlöparen Anders Szalkai och Kajsa Bergqvist. De påtalade i senaste programmet att variera sin löpträning och inte bara harva runt på långpass. Nu är deras mål visserligen New York Marathon, men de kommer med många intressanta tips och förslag på hur man kan få ut mest av sin löpträning. Här är ett klipp: http://www.tv4play.se/sport/sverige_springer?videoId=1.1833827&selId=1.1595841&currPage=0
(Jag bortser dock från att de förespråkar en massa snabba kolisar och sitter och häller i sig Gainomax sisådär mitt i klippet - icke att rekommendera för oss vanliga motionärer)

Höres!

Kommentarer
Postat av: Annika

Skönt att du fick en lugn natt...kan ju vara välbehövligt efter veckan. Njut av turen i skogen! Var hurtig du är jag är imponerad! /Annika

2010-10-02 @ 19:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0