Vad är kärlek?

Det här bli inte lättare och lättare, direkt...vad är kärlek? Ja inte vet väl jag!

Tror att man har olika syn på det här med kärlek beroende på dels hur gammal (ung?) man är, vilken fas i livet man nått och om man har träffat "den rätte/rätta" eller inte. För inte kan man tro att en nyförälskad tonåring ska ha samma värderingar som ett par som varit gifta i 50 år? Och visst kan det väl pirra i magen på en nyförälskad 80-åring likväl som det kan bli slentrian för det 25-åriga paret som varit tillsammans sen dom var 15?

Jag är nog fel människa att fråga vad kärlek är egentligen.

Jag har upplevt både pirr i magen och slentrian, lycka och förtvivlan. Kanske måste man ha lite av varje, likt en vetedeg behöver socker för att kunna jäsa? Kanske man måste byta ut ingredienserna "as time goes by"? Idag värderar jag jag andra saker högre än när jag var nykär. Vad tror ni? Skulle vara intressant att höra från de nykära lägret respektive de som varit gifta sen stenåldern... ;-)

Men jag älskar fortfarande min mans humor och händer, precis som för 11 år sedan!

Pusselipuss! <3

Kommentarer
Postat av: Mor

Såg en gång följande mening: "Var rädd om din man, han är dock ett litet sällskap" och det har fungerat, vi har varit gifta i 45 år (gifte oss väldigt unga). Och meningen gäller även frun i huset.

2010-11-26 @ 10:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0