Min första kärlek

Men herreguuud. Det minns jag inte! FAKTISKT! Om man bortser från de första lågstadieförälskelserna Mats och Patrick (RIP dear friend!) så var faktiskt min första riktiga förälskelse stallet och hästarna. Minns särskilt en liten "Pysen" som var en tjock blandrasponny med bruna sammetsögon som förtrollade mig totalt. Snäll och go var han förstås, man fick borsta och pyssla med honom så mycket man ville. Rida på honom gjorde vi en hel hoper ungar också, förstås. Och körde kärra/sulky med honom. Och tolkade på trickskidor! Ända tills han blev så gammal och sjuk och hade ont och var tungandad, så det beslutades att han skulle få somna in. Minns det inte så väl, mer än att pappa fick åka med honom till den sista vilan, då ägaren inte klarade av det själv.

Ett riktigt kortis-inlägg idag, måste göra lite nytta i hemmet som den goda husfru jag är... ;-)

Hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Pappa minns mycket väl när han fick åka iväg med honom.

2010-11-24 @ 10:51:54
Postat av: Madde Wallenius

Men hallå! Så mycket tjat som det var om Mats så BORDE han ha varit den första kärleken!!!! ;)

2010-11-24 @ 16:25:54
Postat av: Jenny

Hahaha, Madde det är tur att du minns...jag har faktiskt förträngt det mesta ;-)

2010-11-24 @ 20:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0