Min dag

Ja..eftersom det är lördagmorgon och jag nyss kommit hem efter ett lugnt nattpass så kan jag ju passa på att redogöra för "Min dag" som är dagens blogguppgift...vi tar gårdagen, hände rätt mycket då kändes det som:

07.00: mobilklockan ringer, dax att gå upp, fixa frukost och skicka iväg sonen till skolan. Ser att han redan är uppe och kollar på morgon-Cartoon (ett icke-ovanligt scenario i vårt hus).
08.00: sonen ivägskickad, dottern går upp och vill ha frukost. Utfodring och så lite facebook- och bloggläsning. Funderar på vad vi ska äta i helgen. Tandborstning, påklädning.
10.00: uträttar div. ärenden, hämtar paket, lämnar dagistider.
10.30: fredagshandling på Maxi med dottern som får ett utbrott över att hon inte får en EGEN läsk. Inhandlar även julgardiner till barnens rum och protein på Life-butiken.
12.30: Lunch hemma - pizzarester från gårdagen.
13.30: gaggar med mamsen i telefon - som alltid när det är fredag (oftast iallafall).
14.00: dammsuger och övertalar barnen att plocka upp från golvet i sina rum mot att de får spela på datorn senare. Plockar fram kläder till sonens klassdisco ikväll.
15.00: river av ett snabbt träningspass med Jillian (level 3) och stressar järnet för att utfodra barn, duscha och fixa matsäck till jobbet.
16.10: hämtar gammelmormor som är snäll och sitter barnvakt när våra scheman inte går ihop sig.
17.00: går på nattpasset på c-op. Som tur var är det lugnt så jag kan trycka i mig en proteinbar. Pysslar lite med schemaläggning och läser mail.
19.30: äter gröt och macka och ser på På spåret.
21.00: akut kejsarsnitt som går lugnt och bra tillväga.
23.00: filmtittning, pluggar knäprotes och tar en kvällsmacka.
02.00: får äntligen gå och lägga oss på jourrummen. Sover skapligt fram till 08.00, då kan jag inte sova mer, vill bara åka hem...går av 08.30 och ser framemot en ny dag!

En rätt så händelserik dag. Ibland är det riktigt skönt att gå till jobbet, hur hemskt det än låter. Nu tvingar jag med mig hunden ut i -10 grader på en morgonprommis. Blir nog ingen löpträning idag eftersom det är så kallt. Vi får se senare.

Trevlig lördag alla godisråttor!

Kommentarer
Postat av: Gabbi dabbi dooooo :0)

Men hjälp vilken dag!!!!:0)

Å kejsarsnitt:0/ hjälp:0) hihi

Jasså har julskums kampen börjat... Måste bara börja springa lite igen eller gå liye längre!! Dessa tomtar kommer jag att få ångra annars:0)

2010-11-28 @ 00:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0