Ett annat inlägg

Det här med att skriva om konstiga ämnen som jag inte är van vid känns lite konstigt. Därför blir det inga rekordlånga inlägg heller. Men nu känner jag att jag måste halka tillbaka in i kost, -tränings-, familje- och jobb-bloggen ett tag! Har jobbat mån-ons och förkovrat mig ytterligare i knäprotesens underbara (?) värld. Har en JÄTTEmanual att plöja igenom, så jag behöver nog inte alls känna mig sysslolös i helgen. Men det går ju åtminstone framåt, kan väl inte säga att jag backar rent kunskapsmässigt. Sen är bara problemet att man ska lära sig att göra saker i rätt ordning och att helst göra dom snabbt också. Piece of cake! ;-)

Soffpotatiskampen rullar vidare och hittills har jag tjänat ihop...4 poäng till laget. Blir ett till idag, träning med Jillian, plus ett imorgon, löpträning. Undrar om milspåret fortfarande är springbart? Har ju kommit 2-3 dm snö sen förra helgen och det snöar fortfarande. Jaja, jag gillar ju att ha oddsen emot mig så...bara att bryta ihop och gå vidare. Igår tränade jag 40 min Zumba - skoj, för det var ett tag sen - och 20 min snöskottning! =D Nu tänker ni "vad är det för trams"?! Men jag lovar, tar döbra på både rygg, mage och armar förstås. Tidigare i veckan har det blivit Jillian level 2+1 (måndag) och en timmes powerwalk med hund (onsdag) i snöstorm. Det kändes i benen...

Har varit en del att göra med barnen denna vecka, med skjutsning till karate tis-tors, studiebesök i sonens skola torsdag, fixa med barnhämtning onsdag och barnvakt torsdag då dottern blev sjuk IGEN, fixa lappar till dagis och frita och tjata på maken om att han MÅSTE ta med schema hem så vi åtminstone kan planera kommande vecka och nu sitter jag här och ska planera kommande helg och veckas mat plus att jag måste släpa med dottern till Maxi för veckohandling...i eftermiddag kommer gammelmormor hit en sväng för att se efter den yngsta IGEN medan sonen roar sig på klassdisco. Måste släpa runt på snabeldraken en sväng innan dess också. Maken har jobbat hela veckan 6.45-18.15 så honom har jag knappt sett röken av. Jaja. Jag har ju FÖRMÅNEN att gå på det underbara arbetspasset 17.00-08.30 så JAG SKA INTE KLAGA!!! *FNYYYS*

Ska man vara tacksam över att man är frisk, förståndet i behåll (åtminstone periodvis) och har två friska ben att stå på kanske..?

Trevlig helg på er!


Kommentarer
Postat av: vera

Förstår hur du har det.. det kan ibland gå 8 dagar (!!!) innan jag ser sambon. Jag jobbar skift och han är resande säljare. Det är ett under att barnen kommer till och från dagis ibland=) Sköt om dig! Kram

2010-11-26 @ 20:30:13
URL: http://www.pojpo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0