Ofrivillig vila

Ja nu har jag loppat mig i snart fyra dagar pga en ond axel. Ingen aning om vad det kom ifrån eller vad det var, kunde inte lyfta armen framåt utan att det gjorde ont och gick med den mer eller mindre utåtroterad hela måndagen för det var det enda som var uthärdligt! Igår onsdag vände det och idag känns det faktiskt rätt skapligt, bara lite ont när jag lyfter armen högt upp. Får nog bli nån lugnare övning ikväll typ promenad eller yoga, klättrar ju på väggarna snart!

Igår var vi med sonen på NT-knatet, vilken härlig kväll vi fick! http://www.nt.se/nyheter/?articleid=6022637
Han hade dock inte räknat med att en kilometer faktiskt är en bit att springa...belöning blev det med festis, godis och medalj efteråt.

Och så blev det lördag 22/5: Fortfarande träningsvila! Har inte tränat på 5(6) dagar nu och inbillar mig att det faktiskt var bra med en paus för kroppen. Kan det stämma? Å andra sidan så har jag ju jobbat en hel del också. Igår kraschade jag i soffan och sov som ett barn 20.30! Socialt värre...

Vad blir det idag då? Jo vi får väl se om govädret håller i sig, måste göra nåt åt trädgårdsrabatterna där det växer både gräs, ogräs och sånt som ska vara där. Boring boring boring, hatar verkligen trädgårdsarbete! Får väl passa på nu när jag ändå inte har annat för mig.

Fick plötsligt cravings på färska jordgubbar...får se om man kan skaffa sig några sådana idag...det är ju trots allt pingstafton, och inte mindre än 6 år sen vi gifte oss (fast pingstafton var då den 29/5). Trevlig helg på er!


Kommentarer
Postat av: Madde Wallenius

Shit va jag blev sugen på jordgubbar efter den där "mun-gubben". Snart så borde ju torghandeln komma igång. Då ska det shoppas. MINST 2 liter om dagen ;)

Grattis i förskott till 6-års äktenskap! Det är inte fy skam. Kramen

2010-05-22 @ 13:19:09
Postat av: Annika

Hallå...skönt att det är bättre med armen...blev en lång plåga. Visst var det kul med NT-knatet...vi var också där..en kul arrangemang. Jordgubbar och ledig fram till semestern är vad jag skulle kunna tänka mig just nu....Men det är väl bara att köra på ett tag till. Vi ses i veckan!



2010-05-23 @ 20:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0