Kalashelg och så lite jobb på det

Visst har helgen gått undan! Om jag tyckte jag var seg i fredags, så känner jag mig faktiskt mer seg nu, efter en ensamhelg med barnen och skjutsa/hämta till/från kalas, fixa presenter, fixa käk, tvätta, städa, diska och så träna en liten sväng för välbefinnandets skull. Somnade gott i Lisbeth Salanders sällskap på lördagkvällen ;-). Tog beslutet att jag inte ville stressa i söndags morse för att hinna med ett hafsigt träningspass innan jobbet på eftermiddagen, och tur var väl det eftersom jag inte visste vad som väntade! Åter igen, utan att avslöja för mkt så var det flertalet benbrott på samma patient och vi fick göra op i två seanser, jag kom in någonstans i mitten då mitt pass började, häftigt med en stor op och mycket grejor men ack vilken tid det tar att räkna ner allt efteråt! Man kan ju bli stressad för mindre. Fika eller mat var det inte någon som ens tänkte tanken på kan jag lova, om det nu mot förmodan är nån som tycker att vi bara dricker kaffe på sjukan. Helt slut igår kväll men det var ju bara att bryta ihop och gå vidare, hämta barn, utfodra barn, natta motsträviga barn och sätta igång en tvättmaskin. Sen somnade mammi gott...huu så hemskt när klockan ringde 06.00 imorse (kroppen hade nog inte hunnit ställa om till sommartid än). Måndagen bestod av ännu en dag på akutsal, vi gjorde en laparoskopisk galla, en pacemaker och så en artroskopi på det. Kul med variation! Imorgon väntar...akutsal igen, otippat va? ;-)


Flickan med mycket skrot i ansiktet =)

Kommentarer
Postat av: Madde Wallenius

Shit vilket ös på jobbet! Visst stressar vi på vi också men det är ju inte samma hets när det gäller böcker som benpipor som sticker ut här och var... Är det nu ni har er mest hektiska säsong med halka och andra otrevliga benbrytarväder?

2010-03-30 @ 17:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0