Ännu en vecka i landstingets tjänst...

...och ja, jag har överlevt denna också. Var otroligt trött igår på min lediga fredag, och det är ju då man helst ska hinna med att göra en massa måsten också. Visserligen hann jag med att vara lite nyttig och åka och storhandla på Maxi, men det räknas väl knappast. Var en sväng till go vän på eftermiddagen för lite kaffe, prat och skratt, och det behövdes! Sen väntade "lugn" (nåja) hemmakväll med barnen och finalen i Let´s Dance. Eddie gick och la sig 21.30 och jag och My somnade på soffan, hahaha =). Grattis Mattias och Cecilia, ni var värdiga vinnare även om jag hejade på Claudia och Tobias!

Denna helg är det jag och barnen som kämpar på tillsammans, maken jobbar och vi är så trötta när han kommer hem så vi knappt vet vad vi har sagt till varann! Ska livet vara så? Nåja, mindre än en vecka kvar till avkopplande vistelse i norrland, man får väl köra ner huvet, bita ihop och kämpa på de 4 arbetspass som återstår fram tills dess. Idag ska Eddie iväg på disco (kl 11 på förmiddan - vilken j_vla tid...) och imorgon är det Laserdome som gäller. Svårt att hitta på bra presenter åt grabbar som vanligt! Förslag?

Jag har - hör och häpna - fått ett sånt sug efter att börja löpträna. Kan inte förstå varför, jag har ju alltid hatat slätlöpning. Men det är väl att få komma ut överhuvudtaget och iväg från hemmet ett litet tag som hägrar. Måste införskaffa bättre dojor, de jag har är totalt slutkörda. Jag håller mig konstant på 3 och oftast 4 ggr träning per vecka fortfarande, får väl anses som godkänt även och jag så gärna vill träna mera och längre pass framförallt! Men tiden och förståelsen hos familjen finns tyvärr inte i nuläget. Jag lever på hoppet att det ska bli bättre framöver...

Idag blir det ett konditions-förbränningspass åsså husmanskost bestående av rödspätta och potatis på det - kittlar dödsskönt i kistan! ;-)



Kommentarer
Postat av: Madde Wallenius

HEJA JENNY!

Det är någonting med våren. Det blir ett fruktansvärt sug efter att ge sig ut. LUFT LUFT LUFT! Med lite tur kommer det vackert vårväder så det går att ta sig en kopp kaffe lutad mot baksidans värmande vägg. För då är det vår!!!!

2010-03-29 @ 13:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0