Svalt!

Tänk att man kan bli så glad av sämre väder...när jag slutade jobbet vid 15.30 åkte jag och hämtade ungarna (deras sista dag på frita/dagis idag förresten, så nu är det sommarlov "på riktigt" =)). Började blåsa som fasen, mörka moln hängde över Jursla och kvavt som attan var det, så vi räknade kallt med en riktig urladdning. Men icke..."svettades fram" lite potatis och dillkött i köket och sen när vi käkat och smält maten framför dator/tv så kom regnet! Världens skyfall i kanske 10 min på sin höjd. Jag gillar ju inte blixtar och dunder men det skulle nog faktiskt behövas även om jag är glad för regnet också. Släpade in fläkten i vardagsrummet, satte igång Zumba cardio party och shejkade lös i 50 min så nu har benen - och i viss mån fläsket - fått sin dagliga dos träning. Lite kvällis på det bestående av naturell youghurt och flingor så var man på banan igen.


Hallelujah moment - regnmoln över Jursla! =)

Jobbet har faktiskt varit riktigt skapligt idag. Ska det äntligen börja lugna ner sig nu? Tycker vi har haft att göra hela sommaren hittills även om det inte har varit några större trauman/olyckor, vilket vi naturligtvis är glada för. Slutar 13.30 imorrn och sen väntar hell nights lör + sön natt 17.00-08.30. Bäst att ladda upp med lite grillat imorrn och BÅDE fredags- och lördagsmys, så ska vi nog klara av det här också ;-)

Apropå nåt helt annat - är det någon som har tips på vad man kan göra av hallon balsamico vinäger? Läste på flarran att man kunde blanda med florsocker och ha som sås över färska jordgubbar, druvor och hallon, kan det verkligen vara gott?! TIPS EMOTTAGES TACKSAMT, som vanligt!

Kommentarer
Postat av: m

Droppa över fruktsallad också jättegott med getost. Förslag från Jessica.

2010-07-16 @ 10:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0