Pojken med hjärtat på rätta stället

En lång historia i korthet:
Igår eftermiddag blev jag sjuk. Envis som jag var åkte jag ändå och handlade och slängde papper och glas från nyårsfesten. Yrade runt på Maxi och fick väl med mig ungefär hälften av vad jag skulle ha (är huvve dumt får kroppen lida...gammal norrlandsordspråk). Börjar frossa när jag kommer hem och lägger mig under täcket i soffan. När jag ligger och skakar som värst säger sonen "mamma ska jag höja värmen på elementen åt dig" och sedan kommer han och lägger armen om mig. Ack vad det värmde modershjärtat...
Efter en helvetskväll med illamående, frossa, en huvudvärk som gjorde att jag trodde skallen skulle gå i bitar och ont i hela kroppen, fick jag faktiskt några timmars sömn innan det var dags att gå upp och ringa jobbet och sjukanmäla sig. Vilade nån timme till innan dottern ville ha frukost. Sedan vaknade den varmhjärtade. Flera gånger var han och tittade till mig där jag låg som en amöba i sängen. Jag frågade om han ville ha frukost, och då säger han "jag kan plocka fram själv, så kan du vila dig"...


Det här fotot har några år på nacken...lika omtänksam då med!

Kommentarer
Postat av: mormor

Han är helt underbar Eddie, vilken omtanke, jag blir alldeles varm om hjärtat.

2010-01-04 @ 14:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0