En inlägg om...allt och inget

Hör och på andra bloggar tycker jag att en viss bloggtorka infunnit sig. Kan det stämma, och varför är det isåfall så? Vädret? Årstiden? Snömängden??? Alla kan ju inte vara friskusar och vintersportare som tillbringar 18 timmar om dygnet utomhus? Eller är det snarare så att man passar på att hälsa på och fika hos vänner? Från och med ikväll är det ju olympiska lekarna som gäller för oss sportfånar/nattugglor. Jaja, oavsett vilket så råkar det ju vara en sån där kommersiell trams-dag imorgon. För egen del så har den spelat ut sin roll för länge sedan. Det var väl spännande under tonåren men det slutade nästan alltid i besvikelse. Påhittet att sälja rosor på skolorna måste vara det dummaste som uppfunnits på länge! Tänkte ingen på de barn/ungdomar som inga rosor fick??? Inte ens en kram eller ett vänligt ord? Inte kul att vara en av dem. Till och med på den lokala Konsumbutiken lyser ett jävligt rosa ställ upp gången med allsköns hjärtan, nallar, godis - ja you name it!

Den enda minnesvärda alla hjärtans dag är den då jag fick en strykbräda - det var ju iallafall kul! Och inte glömmer man bort det i första taget heller. Dessutom kan man pika maken med det i all evighet...hur kul är inte det ;-)
Måste ju erkänna att jag faktiskt köpt två alla hjärtans dag-kort och skickat så helt anti kan jag ju inte påstå att jag är. Barnen ville skicka till mormor och morfar och SJÄLVKLART ska de få det!

Näe hörrni,  jag köper en bunt tulpaner åt mig själv istället. Fast jag köper dom nog en helt annan dag än imorrn - så slipper jag betala överpris dessutom...

Nu ska jag pigga upp kropp och själ med "Effektiv förbränning". Datorjäveln där både Zumba och One-on-one programmen fanns, har ju kraschat. Följdaktligen fick jag gräva djupt i de gamla träningsgömmorna och hitta en dvd som jag inte kört på länge. Tough luck. Eller, för att citera Nalle Puh: "Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre"


Hmm vi har vissa likheter, han och jag ser jag... =)

Kommentarer
Postat av: mormor

Mormor och morfar blev jätteglada för alla hjärtansdag korten egenhändigt skrivna av barnbarnen. Eddie skriver otroligt snyggt och lilla Mysan hade plitat dit sitt namn alldeles själv. Kramar!

2010-02-18 @ 18:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0