Mina rädslor

Oj, det är nog mycket det, egentligen. Skräckfilmer tycker jag INTE om! Lite höjdrädd är jag allt också. Och så finns det en film från min möhippa där jag står och hyperventilerar när jag ska lyfta upp en skorpion - så dom tycker jag inte alls om heller. Men det där är ju bara världsliga ting. I övrigt är jag rädd för att det ska hända familjen otäcka saker. Att jag ska överleva mina barn tillexempel. Det är ju sånt som man egentligen inte talar om...men så känner väl de flesta, eller hur? Usch, nu talar vi om något trevligare.

En vecka kvar till julafton nu. Jag är nästan klar! Återstår barnens klappar (men vi vet exakt vad och var vi ska inhandla dem!) och eventuellt nåt litet till gammelmormor. Julskinkan köpte jag för en vecka sen innan hysterin infann sig på maxi och så en jättesalami som inhandlades till förmån för idrottsklubb för ett par veckor sedan. Såklart är det en del kvar, mat & sånt, men det känns ändå överkomligt i och med att jag delegerar vissa saker till de som kommer över på julafton. Sill, köttbullar, grönkål och godis är "ute på entreprenad", återstår någon som vill göra Jansson, köpa en julost och en bit rökt lax, sen är vi nog i hamn med de stora grejerna.

Vad har ni på era julbord i år? Vad kan ni inte tänka er att vara utan? Och vad är den mest otippade grejen på ett julbord tycker ni?

För den som undrar över vad Kostdoktorn tycker vi ska välja (eller kanske välja bort?) från det traditionella julbordet, läs här: http://www.kostdoktorn.se/tips-till-julbordet
Man kanske inte behöver vara strikt lchf:are för att få några tips? Å andra sidan sa någon en gång något klokt som jag har funderat över (tror det var i senaste Fitness-tidningen): "Det är inte vad du äter mellan 23:e december och 2:a januari som spelar så stor roll, det är vad du äter mellan 2:a januari och 23:e december..."


Kommentarer
Postat av: M

Kan iaf tala om vad som är godast och det är tunna skivor av julskinkan, varmrökt lax och sill. Gärna en vitkålssallad med äpple, valnötskärnor och dressing på gräddfil och majonnäs. Kryddas efter smak.

2010-12-18 @ 19:33:05
Postat av: Madde Wallenius

Ett måste på min svärmors julbord (krav från mig och svågern) är laxmousse. Den kvinnan kan svänga till en sådan helt klart! På MITT julbord MÅSTE den finska morotslådan finnas med (självklart mormor Kaarinas recept). Sen skulle det kännas väldans konstigt om julskinka, senap och äppelmos inte fanns med...

2010-12-19 @ 18:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0