Juldagsmorgon

När juldagsmorgon glimmar...då ringer det från jobbet! =/
Näe allvarligt talat så hann jag med en underbar långfrukost med hela La Familia med gröt, skinkmacka & kaffe och så såg vi "Polarexpressen" på tv med ungarna. Satt & sms:ade lite med min bästa vän då ett sms från jobbet landade i fonen. "Mycket stort behov av hjälp" stod det så då får man väl ställa upp. Sitter nu & väntar på att fonen ska ringa vilket betyder att de fått ihop ett helt op.lag=jag får åka in & jobba några timmar. Såklart kollade jag med familia att de tyckte det var okej först. Några timmar kan de väl slå ihjäl utan min hjälp... ;-)

Julaftonen spenderades med släkt i omgångar, får man väl kalla det. Fikade på eftermiddagen med glögg och pepparkakor och lite annat gott innan Kalle Anka och därefter julklappsöppning tog vid. Därefter var det dax att förbereda mat och äta lagom tills maken kom hem från jobbet. Sedan paltkoma framför tv:n och så stupade vi i säng kl 22!!! Skööönt...

Idag blir det, förutom jobb då, äta "lite" till (!) av det som blev över från julbordet igår, slappa framför tv:n och så propsar jag på den traditionella promenaden som vi brukar ta ihop hela familjen. Kanske till och med en pulkatur om orken finnes?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0