Lite mer träning(svärk) kanske?


30 day shred med Jillian Michaels

http://www.youtube.com/watch?v=1cZsQzIn0G8&feature=fvsr

Fick den med posten idag, som vanligt snabb och bra leverans från http://www.megastore.se - rekommenderas!
Har inte kört något pass än utan det får bli i helgen. Igår körde jag Zumba sculpt and tone, har inte kört den på länge och jag tog i för kung och fosterland så det resulterade i "härlig" träningsvärk i armar och axlar idag.

Ett litet kosttips som maken och jag testade igår: "Pimpade pannkakor": tror jag läste om det i Fitness-magazine och det var ju enkelt så varför inte testa. Förutom att blanda i nån grövre mjölsort (graham- eller rågmjöl eller vad du nu har hemma), så byter du ut sylten och grädden mot färska/frysta bär och keso. Barnen fick förstås sin gamla hederliga hallonsylt medan maken och jag tog hallon från frysen. Gott och mycket mer mat än om man bara käkar pannkaka (äter man soppa och pannkaka blir det väl en helt annan sak, för en del är ju pannkaka mest en efterrätt och det kan jag instämma i, åtminstone rent näringsmässigt). Bäst att inte göra för stora förändringar här hemma på en gång, men ett litet steg i taget kanske kan funka?

Blir en dag i Arkösund idag, barnen vill fiska och vädret är fint så why not?

Citius Altius Fortius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0