Ville ni veta mera?

Ja okej då, påskhelgen i korthet (och lite bilder):
Efter ett ganska lugnt nattjobb för undertecknad åkte vi upp till Sundsvall på förmiddagen. Vissa problem med att hitta matställe efter vägen respektive kö vid trafikolycka gjorde att vi hann bli lite less på att sitta stilla innan vi var framme vid målet. Men det gick! Framme hos mor så tog hon emot med öppna famnen såklart och nygjord kycklingpaj, mmmmm! Har du receptet, mamsen, så vill jag gärna ha det! Kvällen ägnades senare åt att slappa framför tv:n och bar ta det lugnt. Sonen var lite hängig och hostade, så han ville sova med mig och fick såklart det också. Barnafadern och dottern hänvisades till bäddsoffan och mormor och morfar erbjöd sig att ta övernattningslägenheten, stackarna.

Fredagen tillbringades med en kär barndomsvän och hennes småttingar vid detta populära ställe kallat "Ankeborg":


Efteråt blev det korv, kaffe och diverse goda bakverk i lägenheten. Den minsta medlemmen i familjen W-N tryckte i sig nästan 3 korvar och 1 drygt korvbröd, rätt så imponerande med tanke på att han inte ens fyllt ett år än! Vad månde bliva?! =) Eftermiddagen tillbringades på Texas där vi intog tjockpizza till middag.

Lördagen startade med att barnen övertalade morföräldrarna om att de absolut ville bedriva påskäggs-jakt innan frukost. Dock så lyckades morföräldrarna med konststycket att få i dem lite frukost innan de gick lös på äggen! Maken och jag gick ett varv på stan och hittade lite kläder till barnen och oss själva. Jag provade nya Asics löparskor men köpte inga, måste vänta in nästa lön innan det blir affär. På efermiddagen bjöd mor på en jättegod påskbuffe varefter vi rullade ut från köket och ner i tv-soffan, där det återigen blev sällskap med Lisbeth Salander och ett gott glas rött och ostbricka senare på kvällen. Barnen sov förstås hos mormor och morfar medan vi testade övernattningslägenheten.

Söndagen...10.00 anlände vi till Södra Berget. 16.30 tog vi en promenad hem. Det var inga som helst problem med att få tiden att gå! Underbar behandling fick jag i form av rygg-nackmassage, kroppspeeling, lerinpackning, ansiktsbehandling och kurbad. Utöver detta testade vi också ångbastu, diverse bubbelkoppar och varm-kallbad. Dessutom fick vi en god spabuffe till lunch och frukt till mellis. Sämre kunde man ha det!



Hoppsan, det blev visst en drink i baren också ;-)

Sammanfattningsvis så har vi haft en härlig vistelse i Sundsvall denna gång. Roligt att få se mams & paps nya lägenhet och såklart kul att träffa dem igen. Kul också att vi hann med en dejt med min kära barndomsvän, även om vi inte ses på länge så är det som vi sågs senast igår, vi tar vid där vi slutade liksom.

"En vän är den som känner dig som du är, förstår var du har varit , accepterar vad du har blivit och ändå varsamt låter dig växa" Shakespeare

Kommentarer
Postat av: Madde Wallenius

Det jobbiga med att träffa dig och din familj är att jag börjar sakna dig ännu mer efteråt! Men i och för sig är det ett ganska så angenämt problem... att få längta när jag vet att det är ömsesidigt. :D

Och vad månde det bli av den gode G? Ett matvrak precis som alla andra N-W:are skulle jag tro. haha



Du det där varm-kall-badet har jag provat på! Visst blir man alert!?

2010-04-08 @ 07:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0