KRAAS!

Sa det i knät-med-reservdel igår. Gjorde utfallssteg och det började krasa lite men det gjorde inte ont så jag körde på som vanligt. Krasade till lite mer men det var på sista "steget" så jag tänkte inte mer på det, gjorde ju inget ont. Körde vidare och tänkte inte mer på det förräns efteråt och kände mig lite stel i knät. Under kvällen blev det mer stelt och gjorde lite ont när jag gick upp och ner för trappa/backe. Har inte hunnit känna efter så mkt idag men kanske tar det säkra före det osäkra och tar en vilodag före förbränningspasset jag tänkte köra i helgen? Surt med bakslag nu när jag kommit igång ordentligt med träningen efter påskhelgens ätande!

Igår gjorde jag en supersmarrig kyckling som jag tänkte länka till - inget för viktväktare kanske: http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14474
Testa! Supergod fredagsmiddag om ni gillar balsamvinäger...och det gick utmärkt att byta ut parmaskinkan mot bacon (billiga veckan här). Jag brukar även dela kycklingfiléerna på hälften innan jag lindar runt baconskivorna, de blir fortare färdiga och så är det perfekt eftersom barnen ändå inte äter en hel kycklingfilé. Ris eller pasta har vi kokat till + grönsallad. Kanske kan funka med klyftpotatis också?

Känns riktigt lyxigt att vara ledig i fyra dagar nu - fre, lör, sön, mån - efter att endast ha jobbat tre dagar, så borde man ha det för jämnan! Men å andra sidan ska jag jobba 2 dagar och 2 nätter i rad nästa vecka så det går nog åt lite vila och att kunna koppla bort jobbet några dagar. Helgen bjuder för övrigt på att åka och klippa sonen idag, plus köpa skor åt dottern...utgifter, utgifter...denna månad får jag verkligen vända på slantarna och mycket falukorv och pannkaka får det bli. Men barnen äter ju och är nöjda så det är huvudsaken.  Deklarationen ska ses över och milersättning räknas ut, så en slant borde jag kunna få tillbaka lagom till midsommar. Sommardäcken ska på och egentligen skulle vi röja upp här i datarummet, men det får nog vänta misstänker jag.

En liten vit kissnödig vovve tassar nu runt mina fötter, så nu säger jag trevlig helg och på återseende!




Kommentarer
Postat av: mamsen

Var rädd om knät.

Ditt kycklingrecept ska jag göra i helgen,låter smarrigt.

Skönt med lediga dagarna, hoppas på soliga dagar.

Och vilka fina krokusar.

Kramar.

2010-04-10 @ 15:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0