Värdefull egentid

Idag har jag fått några timmar egentid! När man ständigt har grejor man MÅSTE fixa (helst igår!), ligger efter med tvätt, städning, matplanering och barnhämtning, är väl egentid det sista man tänker på? Möjligen kan någon tanke fladdra iväg sådär kl 21 på kvällen när barnen är nattade, diskmaskin och tvättmaskin fyllda och startade, skolväskan packad och matlådan till jobbet fixad, att "guuuu va skönt det skulle vara att bara gå och flanera på stan och glo i skyltfönster nån dag" - bara för att liksom. Idag var den dagen. Började ju inte så lovande eftersom dottern har feber och är snorig och jag var aptrött efter en orolig natt. Dessutom skulle sonen ha hit kompis och det skulle fixas lunch och bla bla bla. Men tur att man då har en underbar mor och far som ställer upp i alla lägen och aldrig är omöjliga! Så jag drog iväg inåt Norrköping city med guldsmedsaffären som mål. Införskaffadet av doppresent gick relativt smidigt och sen så hade jag ju faktiskt tid över för att kolla på annat också! Tänk en sån lyx att kunna prova ett par jeans i lugn och ro och verkligen känna efter - hur sitter dom här egentligen? Njaaaa, jag kanske ska ta några andra. Eller rent av en helt annan affär och prova i lugn och ro där...denna möjlighet finns ju bara inte när man har barn med sig på stan. Men nu blev jag ett par svarta jeans och en star wars-tröja rikare! Testade ett par ursnygga skor med heels också, men lill-Lennart i mig sa ifrån, nu fick det väl ändå vara nog. ;-) Efter ett par timmar med shopping var jag faktiskt ganska nöjd, kunde väl ha unnat mig nån timme till men det började bli mycket folk och det är ju ingen höjdare i dessa svinflunsa-tider.

Ikväll ska mor och jag köra Poweryoga med Blossom, vi körde cirkelträning igår och det var jätteskoj att ha sällskap när man tränar! Träning ska väl vara roligt var det visst nån som sa...och jag tycker det ligger mycket i det som Blossom säger: Träning ska vara som att ge din kropp en belöning. Sliter man sig igenom riktiga grispass utan att ha roligt - jaa, vad får du då EGENTLIGEN ut av träningen??? Tänk att det skulle ta mig 30 år att intala  mig själv och min kropp något så enkelt...


Kommentarer
Postat av: Gabbi

Hallo!!

Jenny dessa mössor e till oss!! Vuxna! Eller vad man kallar oss;0)

det var därför jag köpte dom!! Hihihi!!

Ni har väl försäkring på Helge? vi har en på cliff annars skulle vi va blacka för alla koller vi åkt på med han:0(

hoppas det e bra annars:0)

2009-09-13 @ 13:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0